Menú de navegació

Submenú lateral

Contactar amb l'Ajuntament de Viladecans
Ajuntament de Viladecans
Jaume Abril, 2
tel. 93 635 18 00
 

Activitats

 

Activitats de consum

Tallers i xerrades

Des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor es desenvolupen xerrades i tallers per tal de formar i sensibilitzar la ciutadania sobre diferents aspectes de consum: 

-Infants i joves: activitats per l’adquisició d’hàbits de consum responsable perquè siguin consumidors reflexius i crítics. Tècnics especialistes s’adrecen a infants i joves a les escoles i als instituts per realitzar els següents tallers sobre la privacitat a les xarxes socials, tallers sobre com fer una reclamació de consum o tallers sobre com consumir de forma més sostenible. 

-Gent gran: és un dels col·lectius més indefensos principalment davant estafes per canvis de companyia de subministrament de llum, aigua, gas i telèfon, per tant, és una de les prioritats formatives que es fan des del l’OMIC. Periòdicament es realitzen xerrades sobre els drets i deures de les persones consumidores, subministraments bàsics, com llegir les factures o bé què tenir en compte a l’hora de fer contractacions.

-Associacions de pares i mares, de veïns i població en general: es desenvolupen activitats relacionades amb les consultes més habituals de l‘OMIC, com ara què hem de saber a l’hora de reclamar a les companyies de telefonia mòbil i fixa, xerrades sobre drets i deures en l’àmbit financer (hipoteques, comissions bancàries...) o tallers per a una millor gestió del pressupost familiar.


Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

El 15 de març celebrem aquesta efemèride per promoure els drets bàsics dels consumidors arreu del món. Aquesta data es va establir l’any 1983 i va comportar un abans i un després en la defensa de consumidors, ja que posteriorment des de l’ONU es van acordar les directrius per promoure canvis i millores en les pràctiques de les empreses. Per rememorar-ho, cada any s'organitza una activitat que ens ajuda a agafar consciència dels drets que tenim com a consumidors quan realitzem compres, tant en establiments com per internet, les garanties, o com formular correctament una reclamació.