Nivell educatiu
Descripció
Activitat on els participants descobriran els aspectes més generals de les abelles de la mel, així com l’ésser humà interactua i aprofita les abelles per obtenir diferents productes.
La metodologia utilitzada es basa en el descobriment guiat i la interacció amb l'alumnat mitjançant preguntes i exemples pràctics per treballar els diferents continguts del taller.
Durant l'activitat es podrà observar en directe:
- El material de l’apicultor/a (uniforme, eines i material divers)
- Les diferents parts i elements que conformen una caixa o rusc d’abelles
- Un rusc de vidre amb abelles vives.
També podran participar en el procés d’extracció i envasat de la mel.
Objectius
- Diferenciar una abella d’una vespa; abelles de la mel i abelles solitàries.
- Conèixer tant les característiques de cada tipus d’abella com l’organització i la comunicació del rusc.
- Conèixer la seva funció pol·linitzadora i sensibilitzar l'alumnat de la vital importància de la pol•linització en la producció d’aliments.
- Conèixer les principals tasques, eines i material de l’apicultor.
- Conèixer quins productes obtenim de les abelles.
Observacions
Activitat per realitzar a l'aula. Durada de l’activitat: 1 hora i 30 minuts
L’aula haurà de disposar de l’equipament necessari per a la presentació de l’activitat en suport informàtic.
Obsequi d’un exemplar per grup classe del llibre “Les abelles de la mel”.