Xerrades i col·loquis

xerrada consum hipoteques

Coneix els teus drets

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) organitza diverses xerrades i tallers amb l’objectiu de formar i sensibilitzar la ciutadania sobre aspectes relacionats amb el consum.

A més, a Viladecans, commemorem cada any el Dia Mundial del Consumidor, que se celebra arreu el 15 de març. Aquest es va establir al 1983 i, a partir de llavors, l’ONU va acordar les directrius per a promoure els canvis i les millores en les pràctiques de les empreses.

Així, organitzem una activitat per a prendre consciència dels drets dels consumidors. És important que els tinguem en compte quan fem compres, tant presencials com per Internet, que coneguem les garanties i sapiguem com formular correctament una reclamació.

 

L’OMIC fa activitats de difusió adaptades a diferents públics

Tècnics especialistes s’adrecen als infants i joves per fer-los diversos tallers a les escoles i als instituts sobre la privacitat a les xarxes socials, el procés per a fer una reclamació de consum o com consumir de forma més sostenible. L’objectiu és que acabin adquirint els hàbits de consum responsable perquè siguin, en un futur, consumidors reflexius i crítics.

Aquest és un dels col·lectius més indefensos davant possibles estafes per canvis de companyia de subministrament de llum, aigua, gas i telèfon. És per això que constitueix una de les prioritats formatives per a l’OMIC, que els imparteix xerrades sobre els drets i deures dels consumidors, com llegir bé les factures dels subministraments bàsics o què cal tenir en compte quan es fan noves contractacions.

En funció de les consultes més habituals dels usuaris, l’OMIC organitza activitats que resolen dubtes com què hem de saber per a fer reclamacions a les companyies de telefonia mòbil i fixa, xerrades sobre els drets i deures en l’àmbit financer (hipoteques, comissions bancàries...) i tallers per a una millor gestió del pressupost familiar.

Comparteix
Opina