Nivell educatiu
Descripció
El joc és una activitat imprescindible per al desenvolupament integral del nen, tant a la primera infantesa com en etapes més avançades. És una eina fonamental a l’hora de l’adquisició de coneixements, ja que qualsevol aprenentatge serà assolit molt més fàcilment i de manera més significativa si el procés ha estat viscut amb emoció, si ha despertat sentiments o si s’ha relacionat amb altres coneixements.
La seva introducció a les aules permetrà treballar, de manera lúdica, diferents aspectes clau per al desenvolupament intel·lectual (creativitat, pràctica matemàtica, concentració, atenció, cerca de solucions, memòria, raonament, desenvolupament i perfeccionament del llenguatge, connexions entre coneixements), emocional (gestió de la frustració, control dels sentiments), físic (coordinació, motricitat fina o gruixuda) i social (relació i cooperació amb els companys, valors, cerca de solucions, comportament social, treball en equip, acceptació de rols i de normes).
L’ús dels jocs de taula com a recurs a l’aula despertarà l’interès dels alumnes, fent-los més receptius a l’adquisició de coneixements i desenvolupament d’habilitats, a més de contribuir en la comunicació, la presa de decisions i la resolució de problemes.
Objectius
- Fer servir el llenguatge com a eina de comunicació de pensaments, fets i opinions
- Treballar en equip o de manera individual, seguint unes normes
- Desenvolupar la creativitat i la memòria
- Ser capaç de parar atenció tant durant l’explicació com durant el joc
- Aprendre a gestionar la frustració i els sentiments que provoquen els jocs (control emocional)
- Prendre consciència de valors i actituds personals (responsabilitat, perseverança, creativitat, autocrítica, capacitat d’aprendre de les errades i de trobar solucions, d’assumir riscos i de treballar en equip)