JUGUEM A TAULA

Nivell educatiu

P3, P4, P5
P3
P4
P5

Descripció

El joc és una activitat imprescindible per al desenvolupament integral del nen, tant a la primera infantesa com en etapes més avançades. És una eina fonamental a l’hora de l’adquisició de coneixements, ja que qualsevol aprenentatge serà assolit molt més fàcilment i de manera més significativa si el procés ha estat viscut amb emoció, si ha despertat sentiments o si s’ha relacionat amb altres coneixements.
La seva introducció a les aules permetrà treballar, de manera lúdica, diferents aspectes clau per al desenvolupament intel·lectual (creativitat, pràctica matemàtica, concentració, atenció, cerca de solucions, memòria, raonament, desenvolupament i perfeccionament del llenguatge, connexions entre coneixements), emocional (gestió de la frustració, control dels sentiments), físic (coordinació, motricitat fina o gruixuda) i social (relació i cooperació amb els companys, valors, cerca de solucions, comportament social, treball en equip,
acceptació de rols i de normes). L’ús dels jocs de taula com a recurs a l’aula despertarà l’interès dels alumnes, fent-los més receptius a l’adquisició de coneixements i desenvolupament d’habilitats, a més de contribuir en la comunicació, la presa de decisions i la resolució de problemes.

Objectius

  • Fer servir el llenguatge com a eina de comunicació de pensaments, fets i opinions
  • Treballar en equip o de manera individual, seguint unes normes
  • Desenvolupar la creativitat i la memòria
  • Ser capaç de parar atenció tant durant l’explicació com durant el jo
  • Aprendre a gestionar la frustració i els sentiments que provoquen els jocs (control emocional)
  • Prendre consciència de valors i actituds personals (responsabilitat, perseverança, creativitat, autocrítica, capacitat d’aprendre de les errades i de trobar solucions, d’assumir riscos i de treballar en equip)

Competències bàsiques:
• Competència comunicativa lingüística: Tant en català, com en castellà o anglès
• Competència matemàtica
• Competència artística i cultural: Expressió d’emocions o sensacions a partir de creacions artístiques
• Competència social i ciutadana: Afrontar els conflictes actuant de manera ètica i amb criteri propi
• Competència d’aprendre a aprendre: Organitzar i conduir situacions individualment o en grup

Dates de l'activitat

Data a convenir

Destinataris

CICLE INFANTIL

Lloc / Centres

ATENEU DE LES ARTS

N. assistents / places

12 places per grup Mínim 2 sessions .

Indicadors d'avaluació

• Nombre d’assistents. • Valoració de l’activitat per part dels docents.

Objectius del Pla de Millora de l'Èxit Educatiu relacionat amb l'activitat

Assolir nivells educatius satisfactoris amb la millora substancial de les actuals taxes d´èxit escolar i d´aprofitament de les oportunitats de desenvolupament personal i social, dins i fora del sistema escolar:
Treballar per assegurar i ampliar les oportunitats educatives, sense discriminacions, dins i fora del sistema escolar (equitat) i al llarg de la vida:
Treballar per un canvi de paradigma educatiu, de model establert, i substituir-lo per un en què la innovació sigui la norma per incrementar la seva adaptació a l´entorn i a la seva complexitat:
Millorar la cohesió social, avançant en l´escolarització equilibrada amb la col·laboració de tota la comunitat educativa:

A càrrec de

ATENEU DE LES ARTS

Organitzador

Atrium Viladecans. Carles / [email protected]
taula.pdf (pdf 93.03 Kb )

Inscripció

Per realitzar la inscripció cal iniciar sessió.