Nivell educatiu

P3, P4, P5
P3
P4
P5

Competències transversals

Comunicació
Creativitat
Curiositat

Descripció

En aquesta etapa de la vida, es construeixen els nostres esquemes i estructures a través de les quals mirem i ens relacionem amb el món. Tant el sexisme com la igualtat s'aprenen des de la infància. Treballar amb la infància la perspectiva de gènere és una invitació a considerar les diferències entre sexes com a construccions socials. 
 
Educar sense estereotips de gènere és promoure una mirada crítica, ensenyar a elegir segons criteris i desitjos personals, i no a rols dicotòmics segons el sexe de manera sistemàtica. Tot i això, podem parar-nos i pensar en el que realment desitgem. 

 

Objectius

  • Ajudar a les nenes a sentir-se identificades amb el joc que representa l’àmbit públic, i no només jugar amb joguines restringides a l’àmbit privat.  
  • Ajudar als menors a jugar sense avergonyir-se amb joguines i jocs, tot i que pensem que són pròpies de l’altre sexe i tenir un espai de joc on gaudir-ne plenament sense judicis.  
  • Donar arguments a la infància per defensar-se de qui es burli d'ells o elles, si alguna vegada s’hi troben en el cas. 
  • Ajudar als infants a no associar el gènere d’una persona amb un cert tipus de roba, veient per exemple que no per anar vestits o vestides amb faldilla vol dir que siguem una nena o un nen. 
  • Animar als infants a jugar més sovint amb joguines que normalment no tenen al seu abast.  
  • Reforçar la idea que no hi ha joguines de nenes i joguines de nens, sinó joguines i jocs per persones. 

 

Observacions

  • Activitat d’1 hora de duració, aproximadament. 
  • El Programa de Prevenció de les desigualtats de gènere i la LGTBI+fòbia  es posarà en contacte amb els centres que sol·licitin l’activitat a fi de tancar les dates de realització. 
  • El Servei de Polítiques Feministes, Drets Civils i Inclusió oferirà recolzament organitzatiu en la preparació i el desenvolupament de les activitats. 
  • El cost de l’activitat corre a càrrec del Servei Polítiques Feministes, Drets Civils i Inclusió de l’Ajuntament de Viladecans. 

N. assistents / places

Grup classe

Indicadors d'avaluació

Número de demandes realitzades. Número d’alumnat (segregat per gènere: masculí, femení, altres) que s’ha beneficiat del taller. Grau de satisfacció de l'alumnat i de les formadores.

Programa

Programa de Prevenció de les desigualtats de gènere i la LGTBI+fòbia

Objectius del Pla de Millora de l'Èxit Educatiu relacionat amb l'activitat

Assolir nivells educatius satisfactoris amb la millora substancial de les actuals taxes d´èxit escolar i d´aprofitament de les oportunitats de desenvolupament personal i social, dins i fora del sistema escolar:
No
Treballar per assegurar i ampliar les oportunitats educatives, sense discriminacions, dins i fora del sistema escolar (equitat) i al llarg de la vida:
Treballar per un canvi de paradigma educatiu, de model establert, i substituir-lo per un en què la innovació sigui la norma per incrementar la seva adaptació a l´entorn i a la seva complexitat:
No
Millorar la cohesió social, avançant en l´escolarització equilibrada amb la col·laboració de tota la comunitat educativa:

A càrrec de

Servei de Polítiques Feministes, Drets Civils i Inclusió

Organitzador

Servei de Polítiques Feministes, Drets Civils i Inclusió: 93 566 20 00 / [email protected]

Inscripció

Per realitzar la inscripció cal iniciar sessió.