BIODIVERSITAT A L'ESCOLA. FOMENT DE LES PAPALLONES.

Nivell educatiu

P3, P4, P5
P3
P4
P5
Cicle inicial de primària
1r de primària
2n de primària
Cicle mitjà de primària
3r de primària
4t de primària

Descripció

Àmbit: biodiversitat urbana. 
L’educador/a introdueix les papallones tot parlant de les plantes que hi ha al jardí de l’escola. Explica les característiques de les papallones, el cicle de vida i quina funció tenen en el medi. 
En aquesta part els alumnes descobriran que hi ha dos gran tipus de papallones: les diürnes i les nocturnes. I els alumnes n’aprendran les principals característiques de cada tipus i les diferències entre elles. 
Seguidament l’educador/a mostrarà exemplars vius de papallones tot deixant que mengin de la fruita madura que l’educador/a portarà per facilitar l’observació.
En la part final de l’activitat  l’educador/a  introduirà les qüestions Com es defensen les papallones? Com s’amaguen? Es fan aquestes preguntes als infants perquè  prenguin consciència de la importància dels dibuixos i colors que les papallones tenen a les seves ales. També els fa veure que són diferents per sota i per sobre.
L’educador/a proposa als infants pintar la papallona vista per sobre i vista per sota. 
 

Objectius

• Conèixer que els animals desenvolupen estratègies per a sobreviure. 
• Descobrir perquè les ales de les papallones són de colors diferents i quina funció tenen els seus dibuixos. 
• Conèixer com es camuflen les papallones. 
• Aprendre que les papallones es comuniquen entre elles a través de l’olor. 
• Fomentar l’observació aprofitant l’espai exterior de l’entorn proper.
 

Observacions

Durada de l’activitat: 1 hora i 30 minuts
L’educador/a portarà:
Fruita madura
Papallones vives (Papallona mussol i papallona morfo)
Dibuixos de papallones per pintar
L'activitat es realitzarà a partir de febrer de 2019

Dates de l'activitat

L'activitat es realitzarà a partir de febrer de 2019

Destinataris

Infantil i cicles inicial i mitjà de primària.

Lloc / Centres

Escola i entorn

N. assistents / places

Grup classe

Indicadors d'avaluació

- Nombre de sol·licituds presentades. - Enquestes del professorat i de l’educador/a - La memòria de l'empresa executora.

Programa

Activitats per a la millora de l'èxit educatiu.

Objectius del Pla de Millora de l'Èxit Educatiu relacionat amb l'activitat

Assolir nivells educatius satisfactoris amb la millora substancial de les actuals taxes d´èxit escolar i d´aprofitament de les oportunitats de desenvolupament personal i social, dins i fora del sistema escolar:
No
Treballar per assegurar i ampliar les oportunitats educatives, sense discriminacions, dins i fora del sistema escolar (equitat) i al llarg de la vida:
No
Treballar per un canvi de paradigma educatiu, de model establert, i substituir-lo per un en què la innovació sigui la norma per incrementar la seva adaptació a l´entorn i a la seva complexitat:
Millorar la cohesió social, avançant en l´escolarització equilibrada amb la col·laboració de tota la comunitat educativa:

A càrrec de

Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament: Vanessa Montijano Luna 93 635 18 07 [email protected]

Organitzador

Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament: Marta Clua Puig ( 93 707 75 62 / [email protected] )

Inscripció

Per realitzar la inscripció cal iniciar sessió.