![](https://www.viladecans.cat/sites/default/files/styles/full-16-9/public/taller_gd.jpg?itok=WWtSliHU)
Nivell educatiu
Competències transversals
Descripció
Taller didàctic realitzat a les dependències de l’Arxiu Municipal, on l’alumnat rep una aproximació a la pràctica arxivística i a la gestió documental. Els participants coneixeran com es generen els documents a les oficines productores i com han de ser organitzats i descrits a partir de criteris arxivístics. L’activitat didàctica s’inicia amb una visita a les diverses dependències de l’Arxiu Municipal, tot continuant amb la transmissió dels conceptes més rellevants de l’arxivística: document i expedient (analògic i electrònic), edat i valor dels documents, signatura digital, quadre de classificació, fons documental, instruments de descripció documental, accés, avaluació, preservació... El taller finalitza amb una pràctica feta pel mateix alumnat, el qual treballa en petits grups un expedient d’arxiu, prèviament desendreçat, tot consensuant vies per a la seva organització interna d'acord amb criteris de producció i de gestió documental o de context.
Objectius
-Conèixer què és un arxiu i quins són els serveis que ofereix. Dependències d’un arxiu.
-Què són els documents d’arxiu? Els arxius públics i els arxius privats. L’edat dels documents.
-Els documents s’han de conservar. Visita al dipòsit documental. Els condicionants ambientals (la temperatura, la llum i la humitat).
-Els suports documentals més característics. Els valors dels documents.
-Els documents de l’administració i dels ciutadans. Tipus de documents. La seva organització i la seva instal·lació.
-Els nous documents i els nous suports. Autenticitat, integritat i accessibilitat.
Observacions
Durada del taller: 1,30 h. Aquest taller es realitza amb recursos humans i materials propis del departament de Patrimoni Cultural. Taller realitzat i conduït per un arxiver, en el qual es lliura a cada alumne un dispositiu d'emmagatzematge que incorpora els continguts de l'activitat. També reben un llapis de l'arxiu.