Aerohackaton a la vista: 2, 3 i 4 d'octubre!

Format on line

Aquesta segona hackathon que organitzem a Viladecans, té com a objectiu afavorir l'aparició de projectes innovadors en l'àmbit de la gestió aeroportuària.

Per aixó, fem una crida a emprenedors, estudiants i professionals motivats per treballar en equip i compartir habilitats per aconseguir un objectiu comú: aportar solucions tecnològiques als reptes que llancem des de l'organització o a qualsevol altre que els participants puguin portar, sempre que estigui relacionat amb el sector aeroportuari. 

Quins són els reptes que llancem?

El sector aeroportuari ha experimentat un creixement continuat tant en nombre de vols que operen en les seves instal·lacions com de passatgers, al 2019 van ser gairebé 53 milions de passatgers (52.686.314). Aquestes circumstàncies requereixen un replantejament dels seus serveis, no només per adaptar-los a aquest creixement sinó per fer-ho tenint en compte les exigències empresarials de sostenibilitat i adopció dels principis d'economia circular. 

I també cal tenir en compte la situació creada per la pandèmia, una circumstància que ha generat canvis i necessitats noves, en principi temporals, però d'urgent aplicació per la seguretat dels passatgers i el manteniment de la indústria aeroportuària

En aquest context, proposem diverses temàtiques que poden donar lloc a reptes: 

  • Solucions per fer uns aeroports més sostenibles. De quina manera solucions tecnològiques basades en les dades, poden ajudar a fer un aeroport més green, circular i responsable, millores a la climatització, innovacions en il•luminació, utilització del vehicle elèctric...
  • Millores en l’experiència dels passatgers dels aeroports. Com podem donar servei d'ençà que el viatger surt de casa, arriba a l’aeroport, factura, consumeix, espera i embarca fins arribar al seu destí? De quina manera la digitalització i les dades poden millorar els accessos de seguretat d’una manera més àgil i simplificada, crear sistemes d’informació que siguin dinàmics i estiguin personalitzats als interessos dels passatgers;  repensar i idear nous models d’oci digital a la terminal, o incrementar les vendes en restauració i activitat comercial de la terminal.
  • Com optimitzar el servei d’assistència en terra o handling? La digitalització juga un paper fonamental en la millora d’aquests processos que contemplen els diferents serveis d’atenció a les aeronaus, passatgers i equipatge. La típica imatge és el carretatge de l’equipatge o el guiat de les aeronaus per la pista fins el desembarcament dels passatgers. El sector demanda noves solucions basades en l’assignació i posicionament de medis.
Més informació sobre els reptes aquí: https://www.viladecans.cat/ca/hackathon
Si no formes part d'un equip, l'organització de la hackathon te'l buscarà.Pensa que els reptes esperen solucions ....
Els reptes t'esperen a Viladecans Innovació Empresarial (VIE)

Quan? 2, 3 i 4 d'octubre 

Inscripcions: aquí

Aixó acaba de començar!

T'anirem informant de més coses durant aquests dies fins que comenci l'esdeveniment. Si tens suggeriments o comentaris, No te'ls quedis, envia'ns un correu a [email protected]