Marca ciutat

La Marca Ciutat és una referència sobre la identitat d’un municipi, en aquest cas Viladecans. Són els trets o característiques que el diferencien de la resta.

Hi concentra els actius que integren el valor de la ciutat: els relacionals, els culturals, els socials i els econòmics. Serveix per a:

  • transmetre el relat de la ciutat
  • explicar l’estil de vida de la ciutat

La marca de la ciutat és una emoció.

Viladecans la fem entre tots i totes. Necessitem una marca que ens representi en conjunt i que posi en valor l’orgull de la nostra ciutat. I a la vegada, necessitem una marca que ens faci reconeixibles i competitius tant al nostre entorn com arreu del món.

T’expliquem per què:

  • Perquè encara no som la Viladecans que volem ser. Necessitem que els nostres ciutadans i ciutadanes i les nostres empreses ens prescriguin. Serem més seductors per a l’atracció de talent, negocis, inversió i turisme.
  • Perquè volem transmetre l’estil de vida o “l’experiència Viladecans” i marcar la diferència respecte a altres ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona.
  • Perquè necessitem connectar especialment amb gent jove i arrelar-la a la ciutat.
  • Per transmetre la visió de ciutat: ambició, dinamisme, progrés, superació, inconformisme.
  • Per cohesionar la nostra ciutadania  i cultivar l’orgull de “ser de Viladecans”. Això ens empenyarà a defensar qui som i sentir orgull pel que hem aconseguit malgrat les condicions de partida.
  • Perquè si la ciutat es revalora, el patrimoni de la gent també, i la Marca Ciutat és una eina que ens ajuda a donar més valor als actius de la ciutat.

Durant els últims anys hem explicat un vessant molt funcional de la ciutat: neteja, recollida de mobles, orgànica, civisme. És el moment d’emocionar i transmetre “això només es viu a Viladecans”. Necessitem simplificar el missatge i concentrar-nos només en un.

A Viladecans ningú no ens ho ha posat fàcil. Perquè, entre d’altres coses, viure al costat d’una gran metròpoli com Barcelona no és fàcil. De fet, el que sí és fàcil és quedar submergits sota la seva gran potència. Convertir-nos en un barri més de la perifèria sense més.

Però a Viladecans batega una manera de ser especial que amaga una ànima inconformista i lluitadora. Emprenedora i imaginativa. Amb ambició i il·lusió. És aquesta ànima la que ha fet possible que ara disposem dels serveis, infraestructures i oportunitats que només tenen les grans ciutats. I que la ciutat hagi estat pionera en múltiples iniciatives.

No podem oblidar que no només competim amb ciutats del nostre entorn, sinó que, amb projectes com el Vilawatt, estem competint amb grans potències mundials per esdevenir un municipi capdavanter en innovació.

La V de Viladecans ara esdevé una aclucada d’ullet.

S’emfatitza el somriure per atorgar a Viladecans emocions positives. Realça el compromís, la complicitat, el carisma i la identitat de la població.

L'eslògan de la marca de ciutat vol transmetre la dualitat del nostre municipi. 

Som poble.

La gent i com conviu és l'essència del poble de Viladecans. Ens coneixem, som veïns i veïnes, companys d'escola, de feina i d'equip.

Compartim el nostre dia a dia, a les nostres escoles, a les empreses, a les nostres zones verdes i als nostres carrers.

Soc ciutat

La ciutat té un esperit emprenedor i inconformista: és el caràcter de Viladecans. Viladecans també és ciutat.

Una ciutat de progrés, d’oportunitats, amb serveis, realitats i projectes, amb un desenvolupament econòmic notori.

Som poble, soc ciutat

Els viladecanencs i viladecanenques troben a la ciutat un espai on fer créixer els seus projectes i les seves vides. Viladecans té caràcter de poble, però serveis de ciutat.

FAQs

Tothom pot fer servir la marca. 

La ciutat la fem entre tots i totes. Amb les entitats, les empreses, les escoles, els comerços, l’Ajuntament… i, per tant, la nova marca també. La marca ens representa a tots i totes. És el valor de la ciutat i, per això, ens l’hem de fer nostra, de totes i tots els viladecanencs.

Per aquestes raons no cal demanar permís per fer-la servir. Només cal respectar els colors i les composicions per tal de seguir mantenint-la com a eix vertebrador i comú. 

 

  • El rosa fosc és el color de la Marca Ciutat.
  • El taronja és per a #educació
  • El verd, per a #salutiesport
  • El groc, per a #energiaresponsable
  • El blau, per a #empresaiocupació

En els casos en què no es pot aplicar aquest registre de colors, podeu fer servir els tres colors de reserva de la paleta de colors:

  • Negre al 50 %   9c9e9f
  • Negre al 80 %  58585a
  • Morat  - A20067

Els colors poden funcionar en positiu i en negatiu, és a dir, poden constituir el fons o el color de les lletres i el símbol. Sempre s’ha de respectar aquest ús: els colors no es poden barrejar entre sí.

La marca també es pot fer servir en blanc i negre, tant en positiu com en negatiu.

Pots trobar tota la informació necessària per aplicar correctament la gama cromàtica en el Manual de la Marca Ciutat.

Comparteix
Opina