Tramitació de cèdules d’habitabilitat
- Inici
- Serveis
- Habitatge
- Rehabilitació
- Tramitació de cèdules d’habitabilitat
La cèdula d’habitabilitat és la clau per a poder fer ús d’un habitatge; és el document que garanteix que aquest compleix les condicions òptimes per a viure-hi que marca la normativa. Aquest certificat és necessari per a donar-se d’alta dels subministraments bàsics (aigua, llum i gas) i per a posar en venda o en lloguer un habitatge. Les cèdules d’habitabilitat caduquen als 15 anys.
A l’OLH pots sol·licitar un duplicat de la cèdula d’habitabilitat del teu pis, sempre que estigui vigent i que es tracti d’un habitatge situat a Viladecans. Si el que necessites és una nova cèdula d’habitabilitat t’hauràs d’adreçar a un despatx de tècnics qualificats i col·legiats (gestoria, administració de finques, estudi d’arquitectura…).
Qui ha de sol·licitar la cèdula?
El propietari o l’administrador, abans de vendre o llogar l’habitatge
Què cal fer per a tramitar-la?
Primer cal que un tècnic (arquitecte, arquitecte tècnic o aparellador) realitzi un certificat d’habitabilitat de l’habitatge, visat pel seu col·legi oficial corresponent i on constarà l’habitabilitat objectiva per a atorgar la cèdula. Per aconseguir un tècnic podeu contactar amb els col·legis professionals d’arquitectes o aparelladors.
Amb aquest certificat podeu tramitar la cèdula demanant cita prèvia a la nostra Oficina Local d’Habitatge.
Quina documentació cal aportar?
-
Sol·licitud de 2a ocupació – certificat normalitzat
-
Acreditació de l’antiguitat: En el cas dels habitatges anteriors a l’11 d’agost del 1984 cal acreditar-ne l’antiguitat amb un model de declaració responsable, mentre que en el dels habitatges construïts entre l’11 d’agost del 1984 i el 2 de novembre del 2012 cal acreditar-ne l’antiguitat amb alguns dels documents admesos en dret.
- Carta de pagament: Es lliurarà un cop tramitada la sol·licitud. Té un cost de 18,90 €.
Què es consideren habitatges nous?
-
Els de nova construcció
-
Els obtinguts com a conseqüència d’obres de gran rehabilitació
-
Els obtinguts mitjançant un canvi d’ús o reconversió d’antiga edificació (per exemple, la transformació d’un despatx o un edifici comercial o industrial en habitatge)
-
Els procedents de legalització (d’obres de construcció d’habitatge realitzades sense llicència)
-
Els creats per subdivisió d’un habitatge existent
Què cal fer per a tramitar-la?
Heu d’emplenar la sol·licitud que trobareu en l’enllaç de més avall i portar-la a l’Oficina Local d’Habitatge.
Quina documentació cal aportar?
-
La sol·licitud emplenada
-
El certificat original de final d’obra i d’habitabilitat
-
L’original del Certificat de Compliment del Control de Qualitat
-
La llicència municipal d’obres o document equivalent
- La llicència municipal de 1a ocupació o la sol·licitud corresponent
Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya – seu del Baix Llobregat
Plaça de Catalunya, s/n (edifici Can Negre)
08970 Sant Joan Despí
Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de l’Edificació
Delegació de Barcelona
Carrer del Bon Pastor, 5
080821 Barcelona