Turisme responsable

ocell en el Remolar

Turisme amb valors

Catalunya, destí turístic líder en l’àmbit mundial, vol convertir-se també en un referent de turisme responsable i sostenible.

Gràcies a una historia mil·lenària, un patrimoni cultural i paisatgístic privilegiat i un clima suau i estable, Catalunya s’ha convertit en una de les primeres destinacions turístiques internacionals.

Ara a més, visitar Catalunya pot arribar a ser una experiència ambientalment sostenible i socialment inclusiva. L’aposta de l’Agencia Catalana de Turisme dins del Pla Estratègic de Turisme amb la visió 2025 de “Situar-se entre les tres primeres destinacions turístiques de la Mediterrània aplicant una estratègia de creixement responsable”, es basa en oferir al visitant el valor afegit que suposa el turisme responsable, amb productes, serveis i experiències que potencien l’accessibilitat i la sostenibilitat econòmica, ambiental i social.

Agenda 2030 imatge

L'APOSTA PEL TURISME RESPONSABLE

L’Agenda Urbana Local assenyala com un dels objectius estratègics per la ciutat el foment del turisme intel·ligent, sostenible i de qualitat. 

Amb aquest propòsit, una de les prioritats és millorar i augmentar les ofertes i experiències turístiques que donin resposta als nous hàbits de consum i estils de vida saludables, associats al producte local i de proximitat, a l’esport, al contacte amb la natura, les platges verges, el patrimoni i la cultura en el context i en col·laboració amb l’ecosistema d’empreses i entitats locals. 

I és important fer-ho des de la perspectiva de l’economia del visitant (és a dir posant el turisme al servei del desenvolupament del benestar de la ciutadania i de les nostres empreses).

Ens comprometem a fer el camí

Aquesta manera de pensar i de fer ens ha portat a treballar per distingir-nos amb el Compromís Biosphere.

Hem triat aquesta d’entre les diverses iniciatives que persegueixen identificar, potenciar i diferenciar aquelles destinacions que compleixen amb els criteris de sostenibilitat per mitjà de la implantació del Manual de Bones Pràctiques corresponent, i també després de tot el cicle d’implantació anual i que cal renovar any rere any.

Acreditats aquests esforços doncs amb la renovació anual d’aquesta distinció us volem compartir les millores assolides fins al moment.

I properament afegirem la Política de Turisme Responsable de la ciutat, el resum de les activitats que desenvolupem a favor de la destinació en els aspectes ambientals, socials i econòmics i les accions de millora que ens comprometem a implementar per seguir millorant.

Viladecans Atenció a les Empreses

Al centre Can Calderon,

Carrer Andorra, 64
08840 Viladecans

Per a ser atès de manera presencial, cal demanar cita prèvia

Horari: 
De dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h, i dimarts i dijous, de 16.00 a 18.00 h (excepte juliol, agost i setembre)
Telèfon: 
936 352 996
Comparteix
Opina