Un peluix interactiu per a infants amb autisme, projecte guanyador del Viladecans Talent a les Aules

Viladecans Talent a les Aules, el projecte que promou la cultura emprenedora entre l'alumnat de secundària impulsat per l’Ajuntament i dirigit per l’empresa Talent Factory, ja té projecte guanyador de l'edició 2024: el ‘Peluixet Aventurer’. Aquesta proposta ideada per les estudiants de batxillerat de l'Institut Sales Irene Jiménez i Salma Rabouli  amb el mentoratge de Sofia Barceló d'Alliance Healthcare consisteix en un peluix interactiu dissenyat especialment per a menors amb autisme, que compta amb diverses funcionalitats per oferir suport emocional, estimulació sensorial i entreteniment. El segon premi d'aquesta edició va ser per a “Real lector”, unes ulleres de realitat mixta connectades a una app que permet traduir els textos a pictogrames per ajudar infants amb problemes amb la lectoescriptura, de Catalina Vidal i Maria Rivera, del Col·legi Sagrada Família amb el mentoratge de Sandra Caballero de Merkapiso; i el tercer premi va ser per al projecte “Semsòmnia”, un biosensor mèdic per a pacients amb anèmia, presentat per Adriana Sastre i Alba Suró, de l’Escola Goar mentorades per Lluís Badenas de Dynavics.

Els deu equips finalistes van exposar els seus projectes –innovadores idees en les que han estat treballant els darrers mesos– en l’acte final del Viladecans Talent a les Aules, celebrat ahir a la sala petita d’Atrium Viladecans, davant d’un públic format per l’alcalde Carles Ruiz i altres membres de l’Ajuntament, representants d’empreses col·laboradores i mentores, professorat, familiars i amics. Carles Ruiz es va dirigir als joves assegurant que “el jurat ho ha tingut complicadíssim, perquè tots els equips finalistes heu presentat uns projectes molt bons i heu fet una feina i un esforç extraordinaris. Heu d'estar orgullosos de vosaltres mateixos”. L’alcalde també va voler agrair la tasca feta a “les empreses col·laboradores i mentors que són un pilar fonamental d’aquest programa i als centres educatius per la seva implicació any rere any”.

Els equips guanyadors s'emporten premis que els permetran seguir aprenent sobre la cultura emprenedora:

  • 1r premi patrocinat per Mesoestetic: viatge de cinc dies a San Francisco (Califòrnia, Estats Units) per conèixer les empreses més representatives de sectors innovadors, com ara Google, HP, Meta, Salesforce o la Universitat de Stanford, entre d’altres.
  • 2n premi patrocinat per Unilever i Viladecans The Style Oulets: un viatge de tres dies a Brussel·les amb visita als centres d’emprenedoria, vivers d’empreses i seus d’empreses reconegudes.
  • 3r premi patrocinat per Autovivo: programa de visites als principals punts de l’ecosistema empresarial i emprenedor de Barcelona, anomenat Barcelona Enterpreneur Day.

Mentors i col·laboradors

En aquesta edició, Viladecans Talent a les Aules ha comptat amb Jordi Arrufí, director del programa Talent Digital de MobileWorld Capital Barcelona, com a padrí. També han acompanyat i ajudat els i les estudiants professionals de les empreses Mesoestetic, Alliance Healthcare, Autovivo, Viladecans The Style Outlets, Unilever, Ideaded, MerkaPiso, Dynavics, Climava i Cubat. A més, el Viladecans Talent a les Aules compta amb grans col·laboradors com són Acció, de la Generalitat, Diputació de Barcelona, l’AMB, Inserta (Fundación ONCE), Roca, Mobile World Capital Barcelona, Aigües de Barcelona, Esade, Consell Comarcal del Baix Llobregat, Secot, Asencat, Innobaix, Península, Founder Institute, DFactory, Consorci de la Zona Franca de Barcelona i les universitats UB, UAB, UPC i UPF, entre d’altres.