L’Escola Mediterrània, una escola viva i activa

Els nens i nenes de P3 de l’Escola Mediterrània tenen un dia a dia un xic diferent. Entren a primera hora a la classe amb les famílies i el primer que fan és canviar les sabates de carrer per uns 'crocs'. Després, tenen una estona que poden estar junts amb les famílies gaudint de diferents propostes d’activitats. Parlem dels ambients, espais de lliure circulació on els nens i les nenes tenen diverses oportunitats d’experimentació, investigació i joc.

La Vanessa, la mestra d’educació infantil ens explica que divideixen l’espai en dos ambients, un de joc simbòlic i un de psicomotricitat i és a través de vàries propostes que es treballen les intel·ligències múltiples dels i les alumnes. Ells i elles trien on anar i quina proposta fer de manera lliure i més tard parlen de com s’han sentit i si els ha agradat o no les propostes que fan. A través d’aquesta comprensió dels sentiments i emocions dels alumnes, els i les mestres van variant les propostes que fan cada setmana.

Però, com ha arribat fins aquí a l’Escola Mediterrània? Què el va portar a innovar a les classes de P3? Segons ens explica la Dolors, directora de l’escola, la decisió de canviar la metodologia pedagògica a P3 neix d’una profunda reflexió sobre les necessitats dels i les nenes i de la voluntat de donar més importància a les emocions i al moviment. Per tal de canviar l’enfocament de l’aprenentatge els i les mestres van fer una formació que els va donar eines per a fer, de l’infant, el protagonista de l’aprenentatge i caminar cap al que ells anomenen una educació viva i activa. Si vols veure’n els resultats, mira el vídeo!

Afegeix un nou comentari

* Camps obligatoris