Informació general
Codi: M-301
Nivell: II
Franja d'edat recomenada: +10 anys
Número màxim de participants: 6
Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (d'octubre a juny) | 1 cop setmana | 55 minuts | tarda/vespre
Horari: GRUP A: dimecres de 20:30 a 21:25 h | GRUP B: dimarts de 20:30 a 21:25 h
Espai: GRUP A: BUC C | GRUP B: BUC A
Docent: Laura Jordán, Toni López, Juan Antonio Guerra, Berenguer Aina, Irene Sansalvadó, Nando Picó
Objectius:
• Conèixer els diferents estils del repertori de gran format.
• Conèixer el funcionament de les seccions instrumentals.
• Conèixer els diferents rols dels instruments en els diferents estils
• Conèixer els diferents rols interpretatius de cada estil
• Conèixer les pautes de direcció/conducció per a gran formació.
• Conèixer el sistema d’ escriptura fonamental
• Conèixer les principals cadències harmòniques
• Conèixer les estructures formals fonamentals.
• Practicar les diferents possibilitats sonores, formals i estètiques del repertori
• Desenvolupar les diferents tècniques específiques de cada instrument
• Interpretar un repertori.
Continguts:
Conceptuals
- Espai sonor: silenci, tempo, altura, timbre...
- Estructura, símbols de repetició, caselles, cues...
- Compàs 4/4...
- Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres...
- Afinació individual i conjunta.
- Articulacions, lligadures, accents...
- Graus diatònics, cadències harmòniques, modes i escales.
Procedimentals
- Practicar els diferents patrons rítmics de l’estil a interpretar.
- Practicar les principals cadències harmòniques.
- Practicar en diferents estructures formals i mètriques.
- Practicar l’ afinació individual i conjunta.
- Practicar les articulacions, lligadures i accents.
- Practicar diferents arranjaments del repertori.
- Desenvolupar els rols interpretatius d’acompanyant i solista.
- Desenvolupar la capacitat de seguir les pautes de direcció/conducció.
- Desenvolupar la capacitat d’escoltar i improvisar rítmicament.
- Interpretar el repertori.
Actitudinals
- Treball en equip.
- Motivació per ser creatiu i contextualitzar la creació.
- Actitud reflexiva.
- Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.
Metodologia:
- Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
- Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
- A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives.
- Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.
Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definiran en funció del desenvolupament i les necessitats del mateix funcionament. (Els/les participants poden aportar el seu instrument musical).