Curs d'obrador musical: conjunt instrumental

Casal 2017

Informació general

Codi: M-301

Nivell: II

Franja d'edat recomenada: +10 anys

Número màxim de participants: 6

Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (d'octubre a juny) | 1 cop setmana | 55 minuts | tarda/vespre

Horari: GRUP A: dimecres de 20:30 a 21:25 h | GRUP B: dimarts de 20:30 a 21:25 h

Espai: GRUP A: BUC C | GRUP B: BUC A

Docent: Laura Jordán, Toni López, Juan Antonio Guerra, Berenguer Aina, Irene Sansalvadó, Nando Picó

Objectius:

•    Conèixer els diferents estils del repertori de gran format.
•    Conèixer el funcionament de les seccions instrumentals.
•    Conèixer els diferents rols dels instruments en els diferents estils
•    Conèixer els diferents rols interpretatius de cada estil
•    Conèixer les pautes de direcció/conducció per a gran formació.
•    Conèixer el sistema d’ escriptura fonamental
•    Conèixer les principals cadències harmòniques
•    Conèixer les estructures formals fonamentals.
•    Practicar les diferents possibilitats sonores, formals i estètiques del repertori
•    Desenvolupar les diferents tècniques específiques de cada instrument
•    Interpretar un repertori.

Continguts:

Conceptuals
-    Espai sonor: silenci, tempo, altura, timbre... 
-    Estructura, símbols de repetició, caselles, cues...
-    Compàs 4/4...
-    Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres...
-    Afinació individual i conjunta.
-    Articulacions, lligadures, accents... 
-    Graus diatònics, cadències harmòniques, modes i escales.


Procedimentals
-    Practicar els diferents patrons rítmics de l’estil a interpretar.
-    Practicar les principals cadències harmòniques.
-    Practicar en diferents estructures formals i mètriques. 
-    Practicar l’ afinació individual i conjunta.
-    Practicar les articulacions,  lligadures i accents.
-    Practicar diferents arranjaments  del repertori.
-    Desenvolupar els rols interpretatius d’acompanyant i solista.
-    Desenvolupar la capacitat de seguir les pautes de direcció/conducció.
-    Desenvolupar la capacitat d’escoltar i improvisar rítmicament.
-    Interpretar el repertori.


Actitudinals
-    Treball en equip. 
-    Motivació per ser creatiu i contextualitzar la creació.
-    Actitud reflexiva.
-    Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.   

 

Metodologia:

-    Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
-    Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
-    A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives. 
-    Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.

Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definiran  en funció del desenvolupament i les necessitats del mateix funcionament. (Els/les participants poden aportar el seu instrument musical).