La defensa dels drets del consumidor surt al carrer

Els drets ciutadans i el consum responsable, a peu de carrer. Amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores, l’OMIC (l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) ha sortit a la plaça d’Europa amb una carpa informativa al davant el Mercat Municipal. Durant tot un matí, el personal municipal encarregat, juntament amb el regidor de Consum, Ramón Espejo, han posat al corrent la ciutadania tant dels seus drets i deures com a consumidors i consumidores, com que tenen l’OMIC a la seva disposició per reclamar si creuen que han estat vulnerats. 

La carpa informativa, alhora, ha seguit la campanya d’enguany de la Diputació de Barcelona, dirigida a ajudar els consumidors i consumidores a entendre l’etiquetatge dels aliments per ajustar les seves compres a les seves necessitats reals.

RESOLUCIÓ POSITIVA DE LA MAJORIA DE QUEIXES

L'Oficina Municipal de Consum va resoldre 536 reclamacions el 2023, el 61 % de les quals es van solucionar positivament a través de la mediació amistosa promoguda pel servei. Aquest, a més, va realitzar 6.764 atencions l'any passat, una xifra rècord possibilitada per l’ampliació del servei amb el punt sense cita prèvia, els dimecres al matí, al casal de Montserratina. Els principals àmbits de reclamació continuen sent la telefonia (15 %), el subministrament elèctric (10 %), els serveis bancaris (8 %) i les assegurances (6 %). 

Tota la informació de l’Oficina d’Atenció al Consumidor està disponible a viladecans.cat/omic