L'alcalde explica el projecte de Ca n'Alemany al Parlament de Catalunya

L'alcalde Carles Ruiz va explicar ahir el projecte del sector de Ca n'Alemany a la Comissió d'Empresa i Ocupació del Parlament de Catalunya. L'alcalde va respondre les preguntes formulades pels representants dels grups parlamentaris sobre el que significarà per a la ciutat la urbanització i posada en marxa del nou sector econòmic de Viladecans, l'obra de promoció econòmica més important de Catalunya en l'actualitat. Allà s'instal·laran el centre comercial 'Viladecans, The Style Outlets' i la Plataforma logística i d'e-commerce de Desigual, quedant disponibles 14 parceles. També van intervenir davant la Comissió Francesc Damià Calvet, director de l'Institut Català del Sòl (INCASOL), i Josep Maria Recasens, director general de Comerç de la Generalitat.

Un projecte consensuat, exemple de col·laboració entre administracions 

 

Carles Ruiz va recordar que el projecte de Ca n'Alemany va rebre el suport per la unanimitat del Ple de l'Ajuntament. A més, ha explicat que quan va tenir coneixement de la possibilitat de que s'instal·lessin aquestes dues grans empreses a Viladecans va trucar als representants dels comerciants de la ciutat, als líders sindicals de la comarca i als alcaldes de les poblacions veïnes. Va rebre el suport de tots, malgrat les lògiques reticències dels comerciants en alguns aspectes. 

 

L'alcalde va explicar que el sector de Ca n'Alemany és un exemple de col·laboració constructiva entre administracions: “La col·laboració entre administracions i agents econòmics i socials és sens dubte l'unica forma d'afrontar els reptes que tenim com a territori. El Consorci Deltabcn, amb l'aposta decidida de l'INCASOL, està sent un exemple de col·laboració transparent i confiada entre ambdós governs i administracions. És, sens dubte, un dels instruments més efectius per impulsar el creixement econòmic de la ciutat, del seu entorn i també de Catalunya”. 

 

Un motor d'activitat per a una comarca molt afectada per la crisi 

 

Per a l'alcalde, Ca n'Alemany és ja avui motor d'activitat econòmica i pot contribuir a reduir l'atur a la ciutat. De fet, a Viladecans la taxa d'atur és més alta que la mitjana catalana. En les obres ja estan participant 85 empreses -8 d'elles són de Viladecans-. I pel que fa al nombre de treballadors/es, un 31,7% de l'ocupabilitat d'aquest projecte, s'està quedant a Viladecans. 

 

Cal dir que, segons dades del Consell Comarcal, a Viladecans la taxa d'atur és del 16,3% (5.689 aturats); a Sant Boi de Llobregat, del 16,6% (7.274); al Prat de Llobregat, del 16,0% (5.613) i a Cornellà, del 16,9% (7.464). Son dades més altes que la mitjana catalana, que és del 14,5%. 

 

Viladecans The Style Outlets, una oportunitat 

 

Viladecans The Style Outlets, el nou centre comercial de fabricants, que construirà l'empresa promotora Neinver, es configura com un nou actiu de l'economia catalana. Es calcula que quan el centre estigui en funcionament donarà feina a 1.300 persones i el seu impacte sobre la producció serà de 118 milions d'euros. L'alcalde va assegurar que “la implantació de la companyia Neinver es configura també com un nou motor per a l'activitat empresarial: noves oportunitats de negoci per a les PIMES de l'entorn i per a l'estimulació de nous projectes empresarials a la seva àrea d'influència”. També per a la ciutat, ja que l'Ajuntament ha recollit ja més de 50 sol·licituds d'empreses i emprenedors de la ciutat per presentar la seva cartera de serveis als operadors que s'instal·laran al sector de Ca n'Alemany. 

 

El centre comercial representarà també un impuls per al turisme en general, i, més concretament, per al turisme comercial. Es configurarà com un element d'atractivitat més de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, al costat d'altres elements com la reserva natural del Remolar o les platges. “Aquest projecte -ha dit l'alcalde- ens situarà al mapa del turisme comercial i pot contribuir a la creació d'un complet clúster turístic a la zona del Delta del Llobregat”. 

 

Oportunitat també per al comerç de la ciutat 

  

Per a l'alcalde, “el repte de les administracions és novament conjunt: hem d'actuar sumant esforços per tal d'acompanyar al comerç local en aquest procés d'adaptació que significa la coexistència dels diferents formats comercials”. “Haurem d'aconseguir també que el fluxes dels visitants, dels turistes comercials visualitzin i trobin amb facilitat com consumir altres productes i serveis que no estan ubicats dins el centre comercial però que és troben a la ciutat. Tindrem més de tres milions de visitants I hem d'aprofitar l'oportunitat”. 

 

En aquest sentit, Carles Ruiz va assegurar que Viladecans, amb el recolzament del Govern de la Generalitat, continuarà treballant amb el comerç de proximitat per fer-lo créixer mitjançant actuacions d'urbanisme comercial (aquesta setmana, per exemple, s'ha inaugurat el segon mercat municipal de la ciutat i, només fa uns dies, es va posar en marxa el mercat de pagès). L'Ajuntament també signarà acords amb les associacions de comerciants per impulsar plans de dinamització que responguin a les noves necessitats del territori i oferirà acompanyament individual per redefinir productes i estratègies de gestió comercial que aportin valor afegit i diferenciador. 

  

L'estratègia de ciutat és la diversitat d'activitats econòmiques 

 

Viladecans és una ciutat que aposta per un model de diversitat econòmica. Volgudament ha anat acollint tot tipus d'establiments productius: oficines, indústria que pugui conviure amb àrees residencials, seus de grans empreses, centres logístics, comerç de proximitat, grans àrees comercials, hoteleria i restauració, àrees agrícoles, etc. “Aquesta diversitat, a més, volem encaixar-la amb l'estratègia europea d'especialització intel·ligent i d'impuls del creixement basat en la innovació. Volem contribuir en la descoberta dels àmbits d'especialització del nostre territori, per tal de ser el màxim de competitius en uns pocs segments d'activitat”.

Afegeix un nou comentari

* Camps obligatoris