![Casal 2017](https://www.viladecans.cat/sites/default/files/styles/full-16-9/public/logo_ateneucuadrat.jpg?itok=viXjl6NE)
Descripció
Els tallers d'instruments presenten com a novetat enguany la incorporació de nous espais: la tutoria individual i/o grupal i la creació d'un espai d'aula d'estudi per a pràctiques individuals o grupals. La composició trimestral de les classes serà de 12 sessions col·lectives, 4 sessions de 30 minuts d'aula d'estudi i una sessió com a mínim de tutoria.
Informació general
Codi: M-102
Nivell: II
Franja d'edat recomenada: +12 anys
Número màxim de participants: 6
Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (d'octubre a juny) | 1 cop setmana | 55 minuts | Tarda/vespre
Horaris:
GRUP A: Dilluns I 18:30 a 19:25h I BUC B
GRUP B: Dilluns I 19:30 a 20:25h I BUC B
GRUP C: Dijous I 16:30 a 17:25h I BUC B
GRUP D: Dijous I 17:30 a 18:25h I BUC B
GRUP E: Dijous I 18:30 a 19:25h I BUC B
Espai: Ateneu de les Arts
Docent: Martí Soler / Berenguer Aina
Objectius:
· Conèixer diferents patrons rítmics de la música pop. Anàlisi rítmic.
· Conèixer els diferents rols de la bateria: solista/acompanyament.
· Conèixer el sistema de lectura.
· Conèixer les estructures rítmiques fonamentals.
· Practicar les possibilitats sonores interpretatives de la bateria.
· Desenvolupar las diferents tècniques específiques de l’instrument:
· Interpretar un repertori arranjat per a bateria.
Continguts:
Conceptuals
- Espai sonor, Silenci, tempo, timbre, dinàmica...
- Estructura, estrofa/tornada...
- Compàs 4/4...
- Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres...
- Lectura rítmica.
Procedimentals
- Practicar diferents patrons per a desenvolupar coordinació motriu
- Practicar la independència i lateralitat.
- Practicar exercicis rítmics sobre el compàs, 4/4...
- Practicar les tècniques bàsiques de l’instrument.
- Practicar la lectura de figuracions bàsiques.
- Tocar estructures de 8 i 12 compassos, improvisacions i aplicació de rudiments aplicats a la bateria.
- Desenvolupar els rols interpretatius de l’instrument, acompanyar/solista.
- Interpretar el repertori.
Actitudinals
- Treball en equip.
- Motivació per ser creatiu.
- Contextualitzar la creació.
- Actitud reflexiva.
- Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.
Metodologia:
- Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
- Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
- A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives.
- Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.
Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definirà en funció del desenvolupament i les necessitats del propi funcionament. (Els/les participats poden aportar el seu instrument musical).
Dates d'inscripció
Data d'inici | Data de finalització |
1 de juliol de 2017 | matricula permanent |
Data d'inici
1r Torn | Del 26 de Juny al 7 de juliol |
2n Torn | Del 10 al 21 de juliol |
3r Torn | Del 24 al 28 de juliol |
Horaris
Grup | Dia | Hora |
A | dilluns | 18:30 - 19:30 |
B | dilluns | 19:30 - 20:30 |
C | dilluns | 20:30 - 21:30 |
D | dilluns | 21:30 - 22:30 |
E | dijous | 16:30 - 17:30 |
F | dijous | 17:30 - 18:30 |
G | dijous | 18:30 - 19:30 |