Benvingudes, vacances!

Ja ha arribat l’estiu i, amb ell, les merescudes vacances i el resum final del que ha estat l’any a la Xarxa d’Innovació Educativa.

Pel que fa a la ciència, vam començar el curs 2023-2024 presentant-vos el curt de l’INS Josefina Castellví que va resultar guanyador al concurs de curts de Ciència en Acción. A més, en el marc del mateix certamen vam poder descobrir que podem trobar petits trossos de meteorits als patis dels nostres centres educatius. També vam descobrir les rutes científiques de la ciutat durant la Setmana de la Ciència i al febrer, en el dia de la Nena i la Dona Científica, vam conèixer de primera mà moltes científiques que ens van explicar la seva experiència. Al març, vam celebrar el Dia Pi mesurant el diàmetre dels arbres per conèixer la quantitat de CO₂ que absorbeixen i vam acabar el curs amb una gran fira científica a la plaça de la Vila.

Però innovació, no és només ciència i també hem pogut conèixer projectes com el SENSEI de l’INS Torre Roja, d’acompanyament de professors novells, o l’estada d’una estudiant del MIT a l’Escola Goar. L’alumnat de primària també ha pogut viure de primera mà algunes professions com les de l'hostaleria, amb el Restaurant Entre-pans de l’Escola Miquel Martí i Pol o la visita de l’artista Juanito Cortés a l’Escola Can Palmer. I no podem oblidar que l’Escola Àngela Roca ha inaugurat edifici i s’ha transformat en comunitat d’aprenentatge per seguir complint els seus somnis.

Acabem, amb un repàs a alguns dels recursos educatius de què comptem a la ciutat, com per exemple el nou Museu de Ca n’Amat que els centres ja poden visitar o bé els tallers de massatges per a nadons per les famílies dels més petits. També hem vist com s’ha cocreat el nou espai de la Plaça constitució que, a partir del curs que ve, acollirà un munt d’activitats d’innovació, ciència i tecnologia per a tots els públics.

Dit això, agafem la tovallola i el banyador i marxem cap a la platja! Esperem que gaudiu molt de les vacances i que ens puguem retrobar al setembre!