Tercera convocatòria del Kit digital: per a empreses i autònoms entre 0 i menys de 3 treballadors

Sol·licituds a partir del 20 d'octubre

Comença el periode de sol·licitud de la tercera i última convocatòria d'ajudes del Kit Digital: publicació al BOE.

Sintetitzem els aspectes més interessants:

  • Beneficiaris: petites empreses, microempreses i persones en situació d'autoocupació amb 0 i menys de 3 empleats.
  • Import màxim : 2.000 € en un bo digital

La quantia de l'ajuda per a aquest segment permetrà que tant autònoms com petits negocis puguin adquirir solucions de digitalització per a àrees clau com: lloc web i presència en Internet; gestió de xarxes socials; comerç electrònic; gestió de clients; serveis i eines d'oficina virtual; intel·ligència empresarial i analítica; gestió de processos; facturació electrònica; comunicacions segures; ciberseguretat; així com presència avançada en Internet i marketplace.

  • Requisits imprescindibles per a sol·licitar l'ajut del Kit Digital

Per a poder ser beneficiari d'aquesta tercera convocatòria, a més de tenir dos empleats com a màxim, és necessari complir amb una sèrie de requisits, establerts en l'article 8 de les Bases Reguladores:

  • No tenir la consideració d'empresa en crisi conforme al que es disposa en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014 i el Reglament (UE) núm. 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021
  • Estar al corrent de pagament tant amb l'Agència Tributària com amb la Seguretat Social
  • No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú
  • No incòrrer en cap altra de les prohibicions previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • No superar el límit d'ajudes de minimis
  • Disposar de l'avaluació del Nivell de Maduresa Digital

 

  • Com es poden sol·licitar l'ajuda de 2.000€ del Kit Digital?

Abans de sol·licitar l'ajuda del Kit Digital, és imprescindible disposar de l'avaluació del nivell de maduresa digital. Per a això, serà necessari registrar-se en l'àrea privada de Acelera pime i completar el test d'autodiagnòstic, que no porta més de 10 minuts.

  • Primer, consultar la informació disponible sobre les solucions de digitalització del programa en el portal web de Acelera pime.
  • Desprès, seleccionar un o diversos agents digitalitzadors amb els quals desenvolupar les solucions de digitalització que millor s'adaptin a les necessitats del propi negoci i subscriure els acords de prestació de solucions de digitalització. Hi ha un catàleg d'agents digitalitzadors compost per més de 9.300 agents.
  • Finalment, accedir a la Seu Electrònica de Red.es i sol·licitar el Kit Digital.

A destacar que, segons les explicacions de Red.es,

“Serà possible sol·licitar l'ajuda sense aportar cap documentació. Serà suficient que l'empresari autoritzi a Red.es a consultar d'ofici els requisits i obligacions requerits per a obtenir la condició de beneficiari, salvaguardant la transparència i seguretat jurídica. També cal recordar que  són els agents digitalitzadors els que hauran de presentar tota la documentació justificativa i els que rebin el pagament del bo digital cedit pel beneficiari, una vegada hagi estat acceptada la seva justificació."

Pots trobar més informació aquí:

Faq’s: https://smartechcluster.org/wp-content/uploads/DTK_FAQs_20220128.pdf

 

Us recordem que,  des de l’Oficina Local d’Ajuts Empresarials,  podem informar-vos i resoldre dubtes en la tramitació d’aquest ajut. Podeu posar-vos en contacte a través Viladecans Atenció a les Empreses, 936 352 996, [email protected]

 

Etiquetes