Impuls per a la digitalització de les entitats

La pandèmia ha transformat les interaccions socials i les formes de relació, no només entre les persones sinó d'aquestes amb les administracions, i aquests canvis impacten també en el teixit associatiu.

Aquest comença a recuperar-se amb la relaxació de les mesures sanitàries, però s'ha d'adaptar a la nova situació. Dins del Pla de Reactivació Local, l'Ajuntament emprèn diferents mesures per acompanyar les entitats a transitar els camins cap a l'empoderament digital.

Facilitats per a les reunions en pandèmia

Al setembre es posen en marxa dos serveis per facilitar les reunions virtuals de les entitats, davant la dificultat de fer-les de manera presencial.

D'una banda, se'ls facilita l'accés sense cost a sales virtuals de fins a 100 participants i una durada il·limitada de la sessió. A més, les
persones associades que no tenen eines a casa o habilitats per connectar-s'hi a les reunions, podran anar a un dels espais habilitats tecnològicament en els dos Ateneus i els quatre casals de barri gràcies al nou servei Connectat 2.0.

L'Ajuntament també aposta perquè les pròpies entitats es dotin de mitjans per fer front als reptes digitals i en breu obrirà una convocatòria de subvencions directes per sufragar, amb un total de 40.000 euros, les inversions que hi facin les associacions. En paral·lel, també s'oferiran 80.000 en ajuts per a la reactivació destinades a cobrir despeses de funcionament general.

Així mateix, creix el servei Suport 2.0, una aula d'informàtica a l'Ateneu d'Entitats amb personal docent per impulsar els coneixements bàsics sobres les eines de comunicació. Aquest servei ha ampliat horari i es prestarà a partir d'ara el dilluns durant tota la tarda.

Per a fer ús dels serveis es pot contactar al 93 659 14 56 o al correu [email protected].