Nivell educatiu
Descripció
No sempre el que veiem o escoltem està d’acord amb el que nosaltres pensem o sentim. És important exercitar la percepció de la diferència, no tenir la tendència a creure cegament el que ens diuen o ens mostren; a no renunciar al dret a opinar de forma diferent.
Els nens i nenes pre-adolescents, comencen a presentar la necessitat d’estimació per part del grup, ja que en aquestes edats un referent important són els amics. Es per això que els nois/es corren el risc, tot i percebre’n el risc del carrer de diferent manera, d’acabar fent accions reaccionant a la pressió de grup, per tal de cercar l’aprovació dels altres.
- 1 sessió a l’escola de 120 minuts (aproximadament) amb el material específic (aquesta sessió haurà de fer-se el mateix dia i de forma continuada).
- 1 sessió al Parc Infantil de Trànsit durant tot un matí.
A càrrec de:
-Servei d'Educació per a la mobilitat segura de la Policia Local
-Dept. d'Educació de l'Ajuntament
Objectius
- Establir relacions de confiança entre els nens i els Agents.
- Identificar i adonar-se de les situacions en què es senti influït pels factors externs i el portin a prendre decisions que comportin un risc en la seva mobilitat: els grups d’influència, la família, l’escola i els amics.
- Conseguir habilitats per diferenciar la seva opinió de la dels altres.
- Poder comparar la percepció del risc amb la dels altres companys mitjançant: mantenint una actitud crítica en relació a les seves opinions i les dels altres
- Apredre a comunicar el que senten, volen o pensen, així com a escoltar els altres
- Acceptar les diferències d’opinió entre persones com un aspecte dins la normalitat.
- Veure i ser vist, importància dels espais compartits entre els vehicles i els vianants (carretera, via urbana), zones per travessar amb menys risc.
- Aprendre la senyalització: temps que dona el semàfor per travessar, senyals de trànsit (direcció obligatòria, girs prohibits, sentit giratori, senyals de perill, i molt especialment, STOP, cediu el pas, entrada prohibida i el semàfor), senyalització de les maniobres quan es circula amb la bici, senyals dels Agents: parar i via lliure (AQUEST TREBALL ES DESENVOLUPA AL PIT).
- Aprendre la utilització correcta dels diferents elements de la bicicleta. (AQUEST TREBALL ES DESENVOLUPA AL PIT).
- Seguretat passiva: el cinturó, el casc, sistemes de retenció infantil.
Observacions
Per poder dur a terme correctament la sessió al centre escolar, tots aquells centres que no disposin a l'aula habitual de pissarra digital, hauran de facilitar als monitors d'educació per a la mobilitat segura, una aula amb aquestes característiques, o bé un projector i un ordinador amb reproductor de DVD.
Els sol•licitants de l'activitat han de fer arribar el més aviat possible als monitors d'educació per a la mobilitat segura, un llistat amb els noms dels alumnes participants.