El treball per ambients de l'Escola Enxaneta

L'Escola Enxaneta va decidir que era moment de fer un canvi metodològic i passar de les fitxes i llibres tradicionals a l'aprenentatge a través de l'experimentació i manipulació. Sabem que elsnens i nenes aprenen mitjançant la vivència i és per això que l'equip docent d'educació infantil va decidir fer un canvi en la seva metodologia.

Després de fer-ne una formació, van decidir crear 5 ambients que, amb diferents microespais, cobreixen el currículum d'educació infantil i alhora, permeten als infants compartir aprenentatges i treballar cooperativament. L'adaptació cap a aquests ambients s'ha fet de manera progressiva de tal manera que, avui dia, aposten per la lliure circulació dels infants en els diferents ambients.

Un cop passat un temps de la seva posada en pràctica i d'adaptació, els avantatges són clars. Els i les alumnes han millorat considerablement la seva autonomia i també la gestió del temps i l'espai, ja que són els infants aquells que decideixen on van i quan canvien de proposta. A través d'un sistema de pinces, cada infant sap si pot o no entrar en aquell microespai i això fa que puguin autogestionar-se a si mateixes.

Un altre dels grans avantatges és la interacció que es crea entre els tres cursos d'infantil. El fet de ser un espai compartit entre P3, P4 i P5, fa que els infants puguin conèixer-se entre ells i aprendre junts a través del joc.

Etiquetes

Afegeix un nou comentari

* Camps obligatoris