Petita revolució per a la mobilitat
- Inici
- Ajuntament
- Estratègia de govern i actuacions
- Planificació urbanística
- Nou barri de Llevant
- Petita revolució per a la mobilitat
La creació de la via de cornisa reduirà la circulació de vehicles per l'eix de la Riera de Sant Climent i l'interior de Torre-roja. Així aquests espais de la ciutat tindran menys contaminació i seran més segurs i amables. El nou barri incrementarà un 30 % la xarxa de carrils bici locals i suposarà l'ampliació del servei local d'autobús, Vilabús.
cotxes menys al dia per l'interior dels barris
tones menys de CO2 emeses pels vehicles dins dels barris
km de red ciclable
nova línia de bus interurbà
FAQS
Menys vehicles pel nucli urbà tant locals com del municipi veí de Sant Climent. Es calcula que deixaran de passar a diari 3.000 cotxes per l'eix de la Riera de Sant Climent i el barri de la Torre-roja. Aquesta alternativa d'accés a l'autopista C-32, ajudarà a descongestionar la circulació de vehicles a l'eix de Josep Tarradellas, que té un intens ús ciutadà, cosa que també genera les congestions. I, és que, l'accés 50 de l'autopista estarà molt més a prop i es repartirà més el trànsit entre els dos accessos.
Pel que fa a la velocitat, estarà limitada a 30 km/h per seguretat vial. Més que una ronda ràpida és una ronda de circumval·lació, que evita circular pels carrers amb un ús ciutadà més intensiu i facilita un accés més fàcil a la carretera comarcal i a l'autopista.
Els desplaçaments a peu o en bicicleta o en vehicle de mobilitat personal s'afavoriran, ja que tots els carrers principals tindran carril bici. A més, els vehicles tindran la velocitat limitada a 10 o 30 km/h segons el carrer, per reduir la contaminació acústica i atmosfèrica. Així el nivell d'emissions de CO2 al barri podria ser un 60 % inferior al de la mitjana local.
Es construiran 3 km de xarxa ciclable, incrementant un 30 % la disponibilitat actual a la ciutat. És el primer barri sencer de Viladecans dissenyant pensant en la necessitat d'una mobilitat sostenible, però a més és un eix important per apropar l'ús lúdic de la bicicleta a la muntanya i per afavorir la connexió ciclable amb Sant Climent. Per això, hi haurà carrils bici als carrers principals i molts carrers interiors del barri seran ciclocarrers.
Als nous barris a les ciutats la prioritat és que la ciutadania recuperi el protagonisme a l'espai públic que durant anys li ha pres el cotxe. Aquest barri tindrà aparcaments en superfície però també es beneficiarà de la construcció de 4.500 places d'aparcament als edificis: una per habitatge protegit i la resta als edificis de venda lliure, tot i que aquests no arribin a construir el màxim d'habitatges permesos.
El barri tindrà una important relació amb l'autobús. Està previst recuperar la línia local VB3 i així s'enllaçaria ràpidament amb l'estació de tren. També, la reforma de la carretera comarcal a partir d'aquest 2020 crearà el MetroBus, autobusos de grans capacitats i alta freqüència per enllaçar amb la xarxa de metro i de tramvia de Cornellà.