Descripció
Aprendre els conceptes fonamentals del baix per a tocar en grup. Els tallers d'instruments presenten com a novetat enguany la incorporació de nous espais: la tutoria individual i/o grupal i la creació d'un espai d'aula d'estudi per a pràctiques individuals o grupals. La composició trimestral de les classes serà de 12 sessions col·lectives, 4 sessions de 30 minuts d'aula d'estudi i una sessió com a mínim de tutoria.
Informació general
Codi: M-106
Nivell: II
Franja d'edat recomenada: +10 anys
Número màxim de participants: 6
Horari:
GRUP A: Dimecres I 20:30 a 21:25h I BUC A
GRUP B: Dimecres I 21:30 a 22:25h I BUC A
Espai: Ateneu de les Arts
Docent: Juan Antonio Guerra
Objectius:
• Conèixer diferents patrons rítmics de la música. Ritme i melodia.
• Conèixer el baix com a instrument d’acompanyament i melòdic
• Conèixer el sistema de tabulatura i xifratge anglosaxó
• Conèixer les cadències harmòniques de la música pop-rock
• Conèixer les estructures formals fonamentals de la música pop-rock
• Practicar les possibilitats sonores interpretatives del baix
• Desenvolupar les diferents tècniques específiques de l’ instrument.
• Interpretar un repertori arranjat per a una formació de baixos
Continguts:
Conceptuals
- L’espai sonor, silenci, tempo, altura, timbre, registre i dinàmica.
- Estructura, estrofa/tornada
- Compàs 4/4.
- Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres.
- Xifratge modern internacional.
- Escriptura en tabulatura.
Procedimentals
- Tècnica: coordinació motriu.
- Practicar exercicis rítmics sobre el compàs, 4/4...
- Practicar escales, pentatònica en 5 posicions
- Desenvolupament dels rols interpretatius de l’ instrument, acompanyament /solista.
- Escriure diferents patrons rítmics des del sistema de tabulatura.
- Escriure motius melòdics utilitzant l’escriptura convencional.
- Dissenyar guions d’estructures formals del repertori utilitzant el xifratge anglosaxó per a indicar figures rítmiques, signes...
- Posar especial atenció a la postura i el moviment corporal
- Aplicar les tècniques de mans i les posicions digitals en la interpretació del repertori.
- Interpretar el repertori.
Actitudinals
- Treball en equip.
- Motivació per ser creatiu.
- Contextualitzar la creació.
- Actitud reflexiva.
- Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.
Metodologia:
- Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
- Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
- A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives.
- Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.