Curs de baix

Casal 2017

Descripció

Aprendre els conceptes fonamentals del baix per a tocar en grup. Els tallers d'instruments presenten com a novetat enguany la incorporació de nous espais: la tutoria individual i/o grupal i la creació d'un espai d'aula d'estudi per a pràctiques individuals o grupals. La composició trimestral de les classes serà de 12 sessions col·lectives, 4 sessions de 30 minuts d'aula d'estudi i una sessió com a mínim de tutoria.

Informació general

Codi: M-106

Nivell: II

Franja d'edat recomenada: +10 anys

Número màxim de participants: 6

Horari: 

GRUP A: Dimecres I 20:30 a 21:25h I BUC A
GRUP B: Dimecres I 21:30 a 22:25h I BUC A

Espai: Ateneu de les Arts

Docent: Juan Antonio Guerra

Objectius:

•    Conèixer diferents patrons rítmics de la música. Ritme i melodia.
•    Conèixer el baix com a instrument d’acompanyament i melòdic
•    Conèixer el sistema de tabulatura i xifratge anglosaxó
•    Conèixer les cadències harmòniques de la música pop-rock
•    Conèixer les estructures formals fonamentals de la música pop-rock
•    Practicar les possibilitats sonores interpretatives del baix
•    Desenvolupar les diferents tècniques específiques de l’ instrument.
•    Interpretar un repertori arranjat per a una formació de baixos

Continguts:

Conceptuals
-    L’espai sonor, silenci, tempo, altura, timbre, registre i dinàmica. 
-    Estructura, estrofa/tornada
-    Compàs 4/4.
-    Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres.
-    Xifratge modern internacional. 
-    Escriptura en tabulatura.

Procedimentals
-    Tècnica: coordinació motriu.
-    Practicar exercicis rítmics sobre el compàs, 4/4...
-    Practicar escales, pentatònica en 5 posicions
-    Desenvolupament dels rols interpretatius de l’ instrument, acompanyament /solista.
-    Escriure diferents patrons rítmics des del sistema de tabulatura.
-    Escriure motius melòdics utilitzant l’escriptura convencional.
-    Dissenyar guions d’estructures formals del repertori utilitzant el xifratge anglosaxó per a indicar figures rítmiques, signes...
-    Posar especial atenció a la postura i el moviment corporal
-    Aplicar les tècniques de mans i les posicions digitals en la interpretació del repertori.
-    Interpretar el repertori.

Actitudinals
-    Treball en equip. 
-    Motivació per ser creatiu. 
-    Contextualitzar la creació.
-    Actitud reflexiva.
-    Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.   

Metodologia:

-    Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
-    Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
-    A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives. 
-    Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.