Curs de saxo, clarinet i flauta

Casal 2017

Interpretar repertori amb instruments de vent i fusta. Els tallers d'instruments presenten com a novetat enguany la incorporació de nous espais: la tutoria individual i/o grupal i la creació d'un espai d'aula d'estudi per a pràctiques individuals o grupals. La composició trimestral de les classes serà de 12 sessions col·lectives, 4 sessions de 30 minuts d'aula d'estudi i una sessió com a mínim de tutoria

Informació general

Codi: M-103

Nivell: II

Franja d'edat recomenada: +10 anys

Número màxim de participants: 6

Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (d'octubre a juny) | 1 cop setmana | 55 minuts | Tarda/vespre

Horari: 

GRUP A: Dijous I 16:30 a 17:25h I POLIVALENT
GRUP B: Dijous I 18:30 a 19:25h I BUC A
GRUP C: Dijous I 19:30 a 20:25h I BUC A
GRUP D: Dijous I 20:30 a 21:25h I BUC A
GRUP E: Dimecres I 20:00 a 20:55h I POLIVALENT

Espai: Ateneu de les Arts

Docent: Nando Picó

Objectius:

•    Conèixer diferents patrons rítmics de la música. Ritme i melodia.
•    Conèixer les parts dels instruments de vent i fusta i distinció dintre de la família.  
•    Conèixer la relació de les notes i la posició/digitació dels instruments.
•    Conèixer les cadències harmòniques de la música pop-rock.
•    Conèixer la base estructural rítmica i el context harmònic/melòdic de la interpretació del repertori a desenvolupar.
•    Practicar les possibilitats sonores interpretatives dels instruments de vent/fusta: control del cos, posició, respiració, embocadura...
•    Desenvolupar els rols interpretatius de la secció de vent, secció i solista.
•    Desenvolupar escales bàsiques dintre de l’estructura a interpretar.
•    Interpretar un repertori de música per a vent/fusta.

Continguts:

Conceptuals
-    L’espai sonor, silenci, tempo, altura, timbre...
-    Estructura, estrofa/tornada, compàs, figuracions: rodona, blanca...
-    Xifratge  modern, nomenclatura anglosaxona.
-    Posicions naturals, posicions alterades i armadures.
-    Graus tonals, cadències harmòniques i escales: pentatònica, blues, major...

Procedimentals
-    Muntatge dels instruments.
-    Practicar exercicis rítmics sobre el compàs, 4/4...
-    Practicar diferents tipus de respiració: clavicular, pectoral, abdominal.
-    Practicar obligacions i marques rítmiques.
-    Practicar les posicions naturals i alterades
-    Practicar les escales: pentatòniques, de blues, majors...
-    Desenvolupar els rols interpretatius de l’instrument, acompanyament /solista
-    Desenvolupar la improvisació en els temes del repertori
-    Interpretar  el repertori.

Actitudinals
-    Treball en equip. 
-    Motivació per ser creatiu. 
-    Contextualitzar la creació.
-    Actitud reflexiva.
-    Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.  

Metodologia:

-    Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
-    Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
-    A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives. 
-    Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.

Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definiran  en funció del desenvolupament i les necessitats del mateix  funcionament. (Els/les participants poden aportar el seu instrument musical).

Grup Dia Hora
A (iniciació) dimecres 17:30 - 18:30
B (iniciació) dimecres 18:30 - 19:30
C (iniciació) dimecres 19:30 - 20:30
D dijous 16:30 - 17:30
E dijous 18:30 - 19:30
F dijous 19:30 - 20:30
G dijous 20:30 - 21:30