![Casal 2017](https://www.viladecans.cat/sites/default/files/styles/full-16-9/public/logo_ateneucuadrat.jpg?itok=viXjl6NE)
Descripció
Informació general
Codi: M-101
Nivell: II
Franja d'edat recomenada: A partir de 10 anys
Nombre de participants: màxim 6
Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (oct-juny) 1 cop setmana 55 minuts Tarda/ Vespre
Horaris:
GRUP A: Dilluns I 12:15 a 13:10h I BUC A
GRUP B: Dilluns I 19:30 a 20:25h I Sala Polivalent
GRUP C: Dimarts I 16:30 a 17:25h I BUC C
GRUP D: Dimarts I 18:30 a 19:25h I BUC C
GRUP E: Dimarts I 19:30 a 20:25h I BUC C
GRUP F: Dimarts I 20:30 a 21:25h I BUC C
GRUP G: Dimarts I 21:30 a 22:25h I BUC C
GRUP H: Dimecres I 10:15 a 11:10h I BUC A
GRUP I: Dimecres I 11:15 a 12:10h I BUC A
Docent: Toni López/ Juan Antonio Guerra / Nando Picó / Diego Marín
Objectius:
- Conèixer diferents patrons rítmics de la música. Ritme i melodia.
- Conèixer els diferents rols de la guitarra: acompanyament i solista.
- Conèixer el sistema de tabulatura i xifratge anglosaxó.
- Conèixer les cadències harmòniques i les estructures formals de la música pop-rock
- Practicar les possibilitats sonores interpretatives i les diferents tècniques de la guitarra.
- Interpretar un repertori arranjat per a una formació de guitarres
Continguts:
Conceptuals
- L’espai sonor, silenci, tempo, altura, timbre, registre i dinàmica.
- Estructura, estrofa/tornada
- Compàs 4/4.
- Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres.
- Xifratge modern internacional
- Escriptura en tabulatura.
Procedimentals
- Tècnica: coordinació motriu.
- Practicar exercicis rítmics sobre el compàs 4/4
- Practicar melodies en set de cordes: 1-2-3, 2-3-4, 3-4-5, 4-5-6.
- Practicar els acords majors, menors i sèptima dominant, 1a posició
- Practicar les escales pentatòniques.
- Desenvolupar els rols interpretatius de l’instrument, acompanyament/solista.
- Interpretar el repertori.
- Escriure diferents patrons rítmics des del sistema de tabulatura.
- Escriure motius melòdics utilitzant l’escriptura convencional.
- Dissenyar guions d’estructures formals del repertori utilitzant el xifratge anglosaxó per indicar figures rítmiques i signes fonamentals.
- Posar especial atenció a la postura i el moviment corporal
- Interpretació del repertori en grup.
Actitudinals
- Treball en equip.
- Motivació per ser creatiu
- Contextualitzar la creació.
- Actitud reflexiva.
- Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.
Metodologia: Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.
- Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
- A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives.
- Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.
Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definiran en funció del desenvolupament i les necessitats del mateix funcionament. (Els/les participants poden aportar el seu instrument musical).
Contacte
Ateneu de les Arts de Viladecans
Avinguda Doctor Fleming, 5
08840 Viladecans