Curs d’instrument: la guitarra

Casal 2017

Descripció

Els tallers d'instruments presenten com a novetat enguany la incorporació de nous espais: la tutoria individual i/o grupal i la creació d'un espai d'aula d'estudi per a pràctiques individuals o grupals. La composició trimestral de les classes serà de 12 sessions col·lectives, 4 sessions de 30 minuts d'aula d'estudi i una sessió com a mínim de tutoria

Informació general

Codi: M-101

Nivell: II

Franja d'edat recomenada: A partir de 10 anys

Nombre de participants: màxim 6

Temporalització: Taller anual de dinàmica continuada (oct-juny) 1 cop setmana 55 minuts Tarda/ Vespre

Horaris:

GRUP A: Dilluns I 12:15 a 13:10h I BUC A
GRUP B: Dilluns I 19:30 a 20:25h I Sala Polivalent
GRUP C: Dimarts I 16:30 a 17:25h I BUC C
GRUP D: Dimarts I 18:30 a 19:25h I BUC C
GRUP E: Dimarts I 19:30 a 20:25h I BUC C
GRUP F: Dimarts I 20:30 a 21:25h I BUC C
GRUP G: Dimarts I 21:30 a 22:25h I BUC C
GRUP H: Dimecres I 10:15 a 11:10h I BUC A
GRUP I: Dimecres I 11:15 a 12:10h I BUC A

Docent: Toni López/ Juan Antonio Guerra / Nando Picó / Diego Marín

Objectius:

  • Conèixer diferents patrons rítmics de la música. Ritme i melodia.
  • Conèixer els diferents rols de la guitarra: acompanyament i solista.
  • Conèixer el sistema de tabulatura i xifratge  anglosaxó.
  • Conèixer les cadències harmòniques i les estructures formals de la música pop-rock
  • Practicar les possibilitats sonores interpretatives i les diferents tècniques de la guitarra.
  • Interpretar un repertori arranjat per a una formació de guitarres

Continguts:

Conceptuals

  • L’espai sonor, silenci, tempo, altura, timbre, registre i dinàmica.
  • Estructura, estrofa/tornada
  • Compàs 4/4.
  • Figuracions: rodona, blanca, negra, corxeres.
  • Xifratge modern internacional
  • Escriptura en tabulatura.

Procedimentals

  • Tècnica: coordinació motriu.
  • Practicar exercicis rítmics sobre el compàs 4/4
  • Practicar melodies en set de cordes: 1-2-3, 2-3-4, 3-4-5, 4-5-6.
  • Practicar els acords majors, menors i sèptima dominant, 1a posició
  • Practicar les escales pentatòniques.
  • Desenvolupar els rols interpretatius de l’instrument, acompanyament/solista.
  • Interpretar el repertori.
  • Escriure diferents patrons rítmics des del  sistema de tabulatura.
  • Escriure motius melòdics utilitzant l’escriptura convencional.
  • Dissenyar guions d’estructures formals del repertori utilitzant el xifratge anglosaxó per indicar figures rítmiques i signes fonamentals.
  • Posar especial atenció a la postura i el moviment corporal
  • Interpretació del repertori en grup.

Actitudinals

  • Treball en equip.
  • Motivació per ser creatiu
  • Contextualitzar la creació.
  • Actitud reflexiva.
  • Desenvolupament de l'esperit crític envers la música.

Metodologia: Jocs en xarxa, selecció del joc per part de l’equip docent consultiu.

  • Repertori en xarxa, selecció del repertori entre docents i participants.
  • A través de tècniques participatives, l’equip docent fomentarà les relacions socials i participatives. 
  • Utilització de les tecnologies de la informació i el coneixement.

Materials: Tots els instruments musicals seran proporcionats per l'organització del taller i es definiran  en funció del desenvolupament i les necessitats del mateix  funcionament. (Els/les participants poden aportar el seu instrument musical).

Contacte

Ateneu de les Arts de Viladecans

Avinguda Doctor Fleming, 5
08840 Viladecans

Telèfon: 
936 470 677