![](https://www.viladecans.cat/sites/default/files/styles/full-16-9/public/someducacio_8.png?itok=_W8R3XZG)
Nivell educatiu
Competències transversals
Descripció
L’activitat es realitzarà seguint una seqüència de quatre fases que respecten el cicle de l’aprenentatge de l'alumnat (Kolb, Piaget i Izquierdo):
- Motivació: Per indagar breument sobre els coneixements previs dels alumnes, es faran algunes preguntes sobre els ocells i les menjadores que tenen a l’escola. Per a vincular-los amb l’activitat, l’educador, farà 5 grups i repartirà a cada grup 3 targetes diferents amb imatges d’ocells, on al darrere hi haurà informació molt breu sobre l’hàbitat, l’alimentació i la seva mida aproximada.
- Investigació i introducció de nous coneixements: Tots junts treballaran, sobre cinc ocells diferents, quatre qüestions: el menjar, l'ecosistema, el cant i les menjadores.
- Reflexió i pensament crític: Amb l’ajuda d’un treball manual, caldrà que els infants s’imaginin com deu ser un dia de la vida d’un ocell. Per a fer-ho, cada grup, s’haurà d’inventar una història sobre l’ocell que els ha tocat, on es vegi reflectit l’aprenentatge sobre l’ecosistema, la menjadora, i el menjar que ingereixen.
- Acció i comunicació: Amb un seguit d’imatges projectades en un PowerPoint, aprendran accions sobre tenir cura dels ocells i el seu entorn, els infants podran observar diferents bones praxis. Una de les imatges serà col·locar menjadores i es recordarà el perquè tenen menjadores al pati.
Tot seguit se’ls explicarà una manera casolana i amb elements reciclats com fer menjadores a casa. L’educador/a en portarà 3 mostres.
Objectius
- Descobrir que la forma del bec dels ocells va relacionada amb la seva alimentació.
- Saber quina és l’alimentació dels ocells.
- Conèixer que els animals fan servir diferents estratègies per a la supervivència.
- Aprofitar l’espai per observar els animals de l’entorn proper de l'alumnat i posar en valor el patrimoni natural de Viladecans.
Observacions
Durada de l’activitat: 2 hores.
Es recomana que les escoles que tinguin menjadores al pati i que hi posin menjar a partir d’octubre.
L’educador/a portarà una col·lecció de plomes per a que els infants puguin observar-les i manipular-les.