Oberta convocatòria Fem Feina Ocupació 2020: Reincorporació ERTO

fins el 30 de setembre o fi de pressupost
  • Objectiu de la subvenció

L'Ajuntament de Viladecans activa aquesta línia de subvenció per incentivar i recolzar a les empreses del municipi que retornin a l'activitat als treballadors i treballadores provinents d'un ERTO, d'acord amb el Pla de Reactivació Local i amb el suport tècnic i econòmic de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 

L'ajut ofereix un suport econòmic per a mantenir els contractes laborals del personal existent, amb un màxim de 4.000€ per empresa o entitat, per a fer front fins al 50% de les despeses acreditades. La condició a complir és que la persona treballadora formés part de la plantilla 6 mesos abans de la declaració de l'estat d'alarma del 14 de març de 2020 i que continuarà formant part durant 6 mesos des de la tornada a l'activitat.

  • Periode temporal subvencionable

El període subvencionable de les despeses reconegudes estarà comprès entre la declaració de l'Estat d'Alarma, de 14 de març de 2020, i fins el 31 de març de 2022.

No són conceptes imputables a aquest ajut les despeses no salarials, els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, les pagues de vacances no realitzades, les hores extres, les indemnitzacions o els complements per a les despeses realitzades com a conseqüència de l'activitat laboral. Tampoc podran cobrir les despeses d'obres d'instal·lació, remodelació o adequació dels locals, l'IVA de les factures i, si s'escau, els impostos indirectes equivalents quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

  • Pagament. Justificació de les despeses.

En relació al pagament, s'abonarà el 90% de l'import de l'ajut a l'inici del projecte, amb la presentació del retorn a l'activitat del treballador/a. El 10% restant, en finalitzar el projecte i un cop justificat, segons els criteris definits per l'ajuntament (punt 14 de les bases reguladores) i els mecanismes de seguiment i avaluació que permetin comprovar el grau d'acompliment.

Aquests ajuts seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals que es puguin aplicar als sol·licitants d'aquesta subvenció econòmica.

Un cop finalitzat el projecte s'haurà de realitzar la justificació de les despeses seguint el tràmit de Justificació ajuts per a la reincorporació de treballadors/es en situació d'ERTO. Projecte Fem Feina Ocupació 2020: Reincorporació ERTO disponible a la Seu electrònica de l'Ajuntament de Viladecans. El termini de presentació d'aquesta justificació serà de dos mesos, comptats des de la finalització del projecte, és a dir, des de la finalització del període de 6 mesos de contracte subvencionat.

  • Beneficiaris d'aquests ajuts

Els beneficiaris/àries d'aquests ajuts són els treballadors/es autònoms/es, microempreses, petites empreses i entitats de l'economia social i solidària, de menys de 50 treballadors/es i amb seu social a Viladecans, que hagin hagut de recórrer a presentar un ERTO dels seus treballadors/es, com a conseqüència de la situació de pandèmia derivada de la COVID-19, i que han decidit retornar a l'activitat aquest personal.

  • Requisits previs

Podran ser beneficiàries d'aquests ajuts econòmics, les empreses o entitats que compleixin amb els següents requisits:

  • Ser persona física autònoma o jurídica (societats mercantils, laborals i cooperatives) amb seu social, delegació o centre de treball al municipi de Viladecans, i haver retornat a l'activitat a personal  provintent d'un ERTO, amb antiguitat de 6 mesos abans de la declaració de l'Estat d'Alarma de 14 de març de 2020
  • Mantenir el treballador/a donat/da d'alta a l'empresa un mínim de 6 mesos des de la tornada a l'activitat
  • En funció de la grandària de l'empresa: 
    • Microempresa: tenir un màxim de 9 treballadors/es en el moment de la declaració de l'estat d'alarma i un volum d'operacions màxim de 2.000.000€ en l'exercici anual anterior
    • Petita empresa: tenir un màxim de 49 treballadors/es en el moment de la declaració de l'estat d'alarma i un volum d'operacions màxim de 10.000.000€ en l'exercici anual anterior
  • No ser societat mercantil pública, ni societat mercantil privada, en la qual la majoria del seu capital social, o la majoria dels membres del màxim òrgan de govern, siguin de titularitat pública o nomenats per un ens públic
  • Haver suspès la seva activitat, total o parcialment, com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma del 14 de març de 2020
  • No haver estat sancionat/da, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball
  • Complir amb la quota de reserva per a la integració de persones amb discapacitat o aplicar mesures alternatives
  • Complir amb les obligacions de la legislació que li correspongui en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals, primers auxilis i sensibilització medi ambiental pel que fa a la gestió dels residus generats
  • Complir amb l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació entre dones i homes
  • Procediment

El procediment és de concurrència no competitiva, és a dir, un cop efectuades les comprovacions oportunes, i fins a exhaurir el pressupost assignat al projecte, les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació en el Registre municipal, quan s'hagin efectuat les verificacions oportunes i fins a exhaurir el pressupost.

  • Termini de la sol·licitud

El termini de presentació de sol·licituds i documentació s'inicia l'endemà de la publicació de les bases i la convocatòria a la BDNS i finalitza el 30 de setembre de 2021, o quan s'exhaureixi el crèdit disponible (del 16 de febrer al 30 de setembre de 2021).

Es dictarà resolució en el termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre municipal. En el cas de silenci administratiu s'entendrà negatiu.

  • Normativa aplicable: 
 

 

  • Més informació
OFICINA LOCAL D'AJUTS EMPRESARIALS, telèf. 936 352 996, [email protected] ( Dilluns a divendres, de 9 a 14 h. i  dimarts i dijous, de 16 a 18 h. (excepte juliol, agost i setembre)
 

Si voleu tenir una informació més completa (sobre el procediment, la documentació a presentar, els impresos dels tràmits, obligacions específiques de les persones i entitats beneficiàries) heu d'anar a la Seu electrónica, al tràmit específic per aquesta subvenció: AQUÍ