L’Ajuntament es posa en contacte amb les persones majors de 80 anys

L’Ajuntament de Viladecans s’ha posat en contacte amb les persones majors de 80 anys de la ciutat per conèixer el seu estat de salut i d’ànim i saber si estan ben ateses o si necessiten qualsevol servei que pugui oferir l’administració municipal. La comunicació, principalment  telefònica o telemàtica però també presencial, s’ha fet tant als qui ja tenien expedient als Serveis Socials municipals (1.392), a través del servei normal de Teleassistència, com els qui no consten com a destinataris de cap servei social (813), per als qui s’han establert un canal extraordinari de trucades. 


En total, a Viladecans hi ha 2.195 persones majors de 80 anys. D’elles, 832 viuen soles i altres 666 en parella, i la seva atenció és absolutament prioritària per la seva especial vulnerabilitat. Les trucades han servit per confirmar que la majoria de les persones que viuen soles i que no rebien cap servei municipal d’atenció social es troben bé de salut i no presenten dificultats per a les activitats de la vida diària, mantenint un bon nivell d’autonomia. De fet, la majoria té fills o altres familiars que viuen a Viladecans i que els estan donant el suport que necessiten, prenent les mesures per evitar el contacte físic i deixant la compra als vestíbuls dels habitatges. 
Segons els tècnics de l’Ajuntament, “les persones grans tenen consciència de la gravetat de la situació i alguns no han sortit per a res a l’exterior des de l’inici del confinament per indicació de la família”. Els serveis municipals han ofert als qui, per diferents raons, la família no pot fer-se’n càrrec si requereixen algun dels serveis posats en marxa per l’Ajuntament (compra de medicació, àpats, etc.). 
Molts serveis socials municipals es mantenen efectius i potenciats durant l’Estat d’Alarma, com és la Teleassistència, que té 1.605 usuaris a Viladecans. Aquest servei fa un control telefònic a persones vulnerables de forma diària. També segueix funcionant el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD). Els casos actius d’aquest servei de visita a casa són 276 i per cobrir-los es realitzen 874 hores de servei a la setmana. Les treballadores actives en aquests moments són 60. 


Per altra banda, l’Ajuntament ha ampliat el servei d’Àpats a domicili també als caps de setmana i festius de Setmana Santa. El servei està lliurant de dilluns a diumenge 155 àpats diaris, més els 30 àpats diaris que es distribueixen a la Masia de Can Palmer, la qual cosa suposa la gestió i lliurament setmanal de 1.295 àpats. Igualment es continua prestant el servei de dutxes i bugaderia (aquesta setmana s’ha donat servei per a 15 dutxes i 14 bugades).