La Montserratina apaga el llum per encendre la sostenibilitat

L'escola Montserratina celebra avui, 7 de juny, el Dia sense Energia. Una activitat simbòlica en què ha participat tota l'escola amb el repte de no utilitzar cap aparell elèctric en tot el dia. Un repte que implica no només el fet de no encendre cap llum i fer classe amb llum natural, sinó que tampoc es podien utilitzar ordinadors, tauletes ni pantalles digitals.

Els impulsors d'aquesta acció han estat els i les alumnes de tercer de primària, els mateixos que han participat en una gimcana en què havien de superar 10 reptes, cada un d'ells presentat amb una bombeta en què hi havia una prova: des d'una representació de mímica fins a fer de controladors per a les diferents aules observant si estaven complint i seguint les normes de no fer servir energia a l'aula.

Silvia Mata, mestre de tercer de primària, explica que "vam pensar que seria una bona idea convertir el Dia del Medi Ambient en el Dia sense Energia amb aquesta gimcana de reptes d'estalvi energètic creada pels mateixos alumnes" i és que, tal com comenta el tutor de 3r de primària, Enric Sánchez, "potser pel que fa a estalvi econòmic no és gaire, però aquest tipus d'activitats ajuda molt a conscienciar als alumnes sobre la importància de conceptes com l'energia, la sostenibilitat i el seu estalvi".

A més, al llarg del curs s'han realitzat altres activitats, sobretot amb els alumnes de tercer, que són els que més s'han involucrat amb el projecte Vilawatt, per tal de conscienciar-los de la importància d'estalviar energia i lluitar contra el canvi climàtic: "vam fer una visita per les calderes per seguir el recorregut que fan les canonades", explica Xavi Ariza, i l'Ariadna Gómez, tots dos alumnes de tercer de l'escola Montserratina, afegeix que "també vam fer un recorregut energètic per les classes, per veure si els aparells estaven engegats, apagats o en 'stand by'".

Unes activitats que ajuden als alumnes a conscienciar sobre la gran quantitat d'aparells elèctrics que hi ha al seu voltant a l'hora que els ajuda a conèixer les alternatives existents respecte l'electricitat.