Subvenció del KIT DIGITAL: per a la digitalització de la teva empresa

  • En què consisteix?

Les ajudes econòmiques es presenten en forma de bons digitals destinats a finançar l'adopció de solucions de digitalització disponibles en el Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital. Aquestes solucions de digitalització que s’ofereixen són:

Cal tenir present que les següents despeses no són subvencionables per aquestes ajudes econòmiques:

  • L’ IVA
  • Despeses financeres
  • Despeses d’infraestructures
  • Hardware
  • Serveis de connectivitat
  • Despeses per prestació de serveis d’assessoria, de gestió o de similar naturalesa.

Tampoc seran subvencionables aquelles actuacions que no suposin una millora funcional, la qual cosa significa que la millora haurà de ser completament nova i complir tots els requisits mínims de la categoria a la qual pertany, conforme a l'Annex IV de les Bases Reguladores.

No es considerarà millora funcional:

  1. Cap desenvolupament, progrés, augment o enriquiment dels serveis i funcionalitats de la solució existent.
  2. Actualització de versions de programari pel proveïdor, això és, releases que el proveïdor servei sobre una versió.
  3. Upgrades o millora de versions.
  • Qui pot sol·licitar el Kit Digital i imports

Les petites empreses, les microempreses i les persones en situació d’autoocupació. Hi ha 3 convocatòries per a tres segments d’empreses:

Segments dels beneficiaris

Import del bo digital

Segment I: Petites empreses entre 10 i menys de 50 empleats (actual convocatòria )

12.000€

Segment II: Petites empreses o Microempreses entre 3 i menys de 10 empleats

6.000€

Segment III: Petites empreses o Microempreses d’entre 1 i menys de 3 empleats i persones en situació d’autoocupació.

2.000€

En aquests moments només s'activa (el 15 de març) la corresponent convocatòria dirigida al segment I, petites empreses entre 10 i menys de 50 empleats.  

  • Sol·licitud

Apunta’t ja mateix a través d'aquest enllaç.  El termini s’obre a les 11 h del 15 de març i tanca a les 11 h del 15 de setembre de 2022. Tingues en compte que aquest termini pot acabar abans en cas d’esgotar-se el crèdit pressupostari establert. Per aquest motiu, no esperis més i apunta’t!

En quant a les convocatòries per als dos segments restants (segments II i III), aquestes estan pendents de publicar. Sabrem les convocatòries en els propers mesos.

  • I com puc sol·licitar l’ajuda Kit Digital?

En el següent enllaç pots informar-te sobre el procediment per a les empreses del segment I.

Resumim breument com és el procediment:

  1. Registrar-se en l'àrea privada de www.acelerapyme.es i completar el test d' autodiagnòstic de nivell de digitalització de l'empresa. Aquest test no porta més de 10 minuts. Per a l'accés directe al test d' autodiagnòstic clicar en el següent enllaç.
  2. Consultar la informació disponible de les solucions de digitalització del programa Kit Digital, on es podrà triar una o diverses de les quals ofereixen els agents digitalitzadors.
  3. Una vegada obert el termini de convocatòria (segons calendari), se sol·licita el bo digital a través de la seu electrònica https://sede.red.gob.es/
  4. Una vegada es concedeixi l'ajuda:
    1. Accedir al catàleg d'agents digitalitzadors adherits de www.acelerapyme.esi seleccionar l'agent amb el qual es vol desenvolupar les solucions digitals.
    2. Posar-se en contacte amb els agents digitalitzadors i subscriure el “acord de prestació de solucions de solucions de digitalització”. Amb la formació d'aquest acord, se cedeix el dret a cobrar la subvenció a l'agent digitalitzador com a pagament dels serveis prestats.
    3. Una vegada formalitzat l'acord, l'agent ha de prestar la solució de digitalització.
  • Necessites suport per sol·licitar-ho?

 L’ Oficina Local d’Ajuts Empresarials  pot ajudar-te en la tramitació d’aquest ajut. Truca'ns al 936 352 996 i al mail: [email protected]