- En què consisteix?
Les ajudes econòmiques es presenten en forma de bons digitals destinats a finançar l'adopció de solucions de digitalització disponibles en el Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital. Aquestes solucions de digitalització que s’ofereixen són:
- Lloc web i presència en Internet
- Comerç electrònic
- Gestió de Xarxes Socials
- Gestió de clients
- Business Intelligence i analítica
- Serveis d'oficina virtual
- Gestió de processos
- Factura electrònica
- Comunicacions segures
- Ciberseguretat
Cal tenir present que les següents despeses no són subvencionables per aquestes ajudes econòmiques:
- L’ IVA
- Despeses financeres
- Despeses d’infraestructures
- Hardware
- Serveis de connectivitat
- Despeses per prestació de serveis d’assessoria, de gestió o de similar naturalesa.
Tampoc seran subvencionables aquelles actuacions que no suposin una millora funcional, la qual cosa significa que la millora haurà de ser completament nova i complir tots els requisits mínims de la categoria a la qual pertany, conforme a l'Annex IV de les Bases Reguladores.
No es considerarà millora funcional:
- Cap desenvolupament, progrés, augment o enriquiment dels serveis i funcionalitats de la solució existent.
- Actualització de versions de programari pel proveïdor, això és, releases que el proveïdor servei sobre una versió.
- Upgrades o millora de versions.
- Qui pot sol·licitar el Kit Digital i imports
Les petites empreses, les microempreses i les persones en situació d’autoocupació. Hi ha 3 convocatòries per a tres segments d’empreses:
Segments dels beneficiaris | Import del bo digital |
Segment I: Petites empreses entre 10 i menys de 50 empleats (actual convocatòria ) | 12.000€ |
Segment II: Petites empreses o Microempreses entre 3 i menys de 10 empleats | 6.000€ |
Segment III: Petites empreses o Microempreses d’entre 1 i menys de 3 empleats i persones en situació d’autoocupació. | 2.000€ |
En aquests moments només s'activa (el 15 de març) la corresponent convocatòria dirigida al segment I, petites empreses entre 10 i menys de 50 empleats.
- Sol·licitud
Apunta’t ja mateix a través d'aquest enllaç. El termini s’obre a les 11 h del 15 de març i tanca a les 11 h del 15 de setembre de 2022. Tingues en compte que aquest termini pot acabar abans en cas d’esgotar-se el crèdit pressupostari establert. Per aquest motiu, no esperis més i apunta’t!
En quant a les convocatòries per als dos segments restants (segments II i III), aquestes estan pendents de publicar. Sabrem les convocatòries en els propers mesos.
- I com puc sol·licitar l’ajuda Kit Digital?
En el següent enllaç pots informar-te sobre el procediment per a les empreses del segment I.
Resumim breument com és el procediment:
- Registrar-se en l'àrea privada de www.acelerapyme.es i completar el test d' autodiagnòstic de nivell de digitalització de l'empresa. Aquest test no porta més de 10 minuts. Per a l'accés directe al test d' autodiagnòstic clicar en el següent enllaç.
- Consultar la informació disponible de les solucions de digitalització del programa Kit Digital, on es podrà triar una o diverses de les quals ofereixen els agents digitalitzadors.
- Una vegada obert el termini de convocatòria (segons calendari), se sol·licita el bo digital a través de la seu electrònica https://sede.red.gob.es/
- Una vegada es concedeixi l'ajuda:
- Accedir al catàleg d'agents digitalitzadors adherits de www.acelerapyme.esi seleccionar l'agent amb el qual es vol desenvolupar les solucions digitals.
- Posar-se en contacte amb els agents digitalitzadors i subscriure el “acord de prestació de solucions de solucions de digitalització”. Amb la formació d'aquest acord, se cedeix el dret a cobrar la subvenció a l'agent digitalitzador com a pagament dels serveis prestats.
- Una vegada formalitzat l'acord, l'agent ha de prestar la solució de digitalització.
- Necessites suport per sol·licitar-ho?
L’ Oficina Local d’Ajuts Empresarials pot ajudar-te en la tramitació d’aquest ajut. Truca'ns al 936 352 996 i al mail: [email protected]